15 April, 2008

Menci..menci.. tak soka...tak soka... tak soka tauu

Menci...menci..menci... tak soka..tak soka.. tak soka... (dah cam iklan cat lah pulokkk).

Aku tak tau le sampai bilalah aku akan terus berhadapan ngan masalah sebegini... selagi tak ditukar memang masalah akan tetap berlaku... tapi AbangSayang ni dia lah penyebab aku tak tukar2... kalau idak dah lama aku settlekan masalah ni... Napa ye bang?? Ko suka pandang2 bini orang tu eh?? Nauzubillaahh...

Beginilah cerita itu bermula...

Smalam masa amek bebudak dari rumah bbsitter.. biasalah mesti ada berborak2 sket, sambil aku ngangkut barang2 masuk dalam keta. Peh tu bbsitter tu cakap, laki dia ada exam seminggu kat Melaka next week. Laki dia ajak le bbsitter aku ngan anak2 dia ikut skali. Maka dengan lancangnya bbsitter tu tanya aku... "Kak kalau saya cuti seminggu next week akak ada masalah tak? Ada tak orang nak jaga budak2?"

Masalah?? oh sudah tentunya tak ada... masalah apanya pulak.. pagi akak kene kuar awal kul 6.50 hantar danial..tak kesah.. pastu hantar kristal pegi skudai... setakat nak amek danial yang balik kul 11 tu.. takde hal... maknanya akak kene kuar dari opis jam 10.40.. peh tu amek n hantar ke Skudai rumah atoknya dah kul 11.20, peh tu gitu gini sampai opis balik kulk 12.. selama 5 hari oh sungguh takde masalah... lagipun universiti ni kan arwah atuk akak memang ada tanam syer... jadiknya akak bleh kuar ikut suka akak.. dan masuk ikut suka akak... lagi pun officer kat opis ni bleh cakap apa? Dorang ni sume bleh buat2 tak nampak je... nak kuarkan memo?? mana dorang berani... sebut je nama akak dorang dah kecut perut.. tu belum lagi akak singsing lengan.. akak yang terboyot2 ni memang suka kerja2 yang memenatkan ni.... AbangSayang?? Apa yang dia boleh bantu?? Dia sendiri keje jauh kat bandar JB sana... tak payahlah nak susah2kan dia pulok... akak memang leh buat.. akak ni kan bionic woman..

Haruskah aku melontarkan jawapan cenggitu pada bbsitter aku?? Atau haruskah aku pontengkan anak aku sekolah the whole next week, cam dia nak pontengkan anak dia skolah? Come onlahhhh akai ada.. LU PIKIRLAH SENDIRIKKK...

Tak sukalaaa.. ko kalau dah menggatal asik budak cuti skolah pun ko nak cuti.. laki ko pi sana sini pun ko nak ikut gak... baik ko tak yah jaga anak orang... ko ikutlah laki ko pegi celah bedah mana skali pun.. takkan ada orang yang ditimpa masalah...

@)#(*)&$)@$*)$#_!#)(_*#$)@&*@)#*@#&)!(#*#*!_#*_#*_#*!!!*)@*!)@*!)@*! hamprak punye orang...