02 Jun, 2009

Fifiiii.. kakak sayang..

U olz taukannnn anak dara aku si Kristal tu sangat sukaaaa ngan menatang yang berbulu ala2 manja gitu... lelebih lagi kalau menatang tu comel serta gebu.


Adalaaaa Hamba Allah tu... yang aku perasan dari aku pregnant si Zara sampailahhhh dah beranak si Zara telah berumah tangga depan rumah aku. Dia bermukim, bertelur, menetas aku rasa ni dah masuk round ke 3 kot kat depan rumah aku. Kalau korang datang rumah aku.. mesti korang jumpa dia ni dulu...


Aku dah warning pada dia... ko nak menumpang kat sini aku tak kesah.. tapi tolong ko jangan buat rumah aku tandas awam plak ye... kalau idak aku cabut rumah ko...


Hehehehheehheheheh... pandai plak dia paham. Nampak gaya memang lama laaa nak bermukim kat rumah aku ni...



See dia buat rumah kat lampu lip lap aku.... sapa bagi dia permit pun tak tau.. kalau korang perati bebetul ada dua ekor anak burung dalam tu

Kekadang AbangSayang sengaja dengki bukak lampu lip lap tu.. haa terang benderang rumah dia kaler hijau... mesti dia pening + nervous..

Nasib tak kene lenyek keta. Ni si Kristal yang perasan dia tertonggok kat depan pintu. Baru2 nak belajar terbang.. lesen tak lepas lagi.

Sebagai ibu mithali, terus aku amek napkin n besen bubuh dia dalam. Kang takut penyek plak dikerjakan si Zara. Dah le dia tepuk sekali lalu je anak burung ni. Tak pasal jadi pembunuh plak.

Secara tiba-tiba je Kristal namakan dia FIFI. Fifi.. kakak sayang fifi... kosser aku tengokkan lakonan dia...

19 ulasan:

neezareef berkata...

wah...wat perumahan berjuntai tanpa permit

Elyn berkata...

hehhe depan umah ke die buat setinggan?? seb baik cumel.... kalo dh dh lame kot ko kak halau depa anak beranak!

suhaila-ab berkata...

mati2 aku igt kucing...burung ropernyer...hehe..jadik jugak anak ko tu yer...

Mesayu Kirana berkata...

pandailak si kristal namakan fifi cam kena jek ngan rupanyer.

Adiwarnatasya berkata...

Kanda,
Comelnyer...
Suka rumahnya unik...
Fifi Oh Fifi...
Bertuah menumpang dirumah Kanda...:)

shaliza berkata...

laa blh plk dia buat sarang kat situ ya...bl buat pet kak.

green apple berkata...

pehh..slaber buat rumah kat wayar lampu orang.

kalau aku dah selamat aku sentapkan wayar tu biar dia ngan rumah dia sekali tertiarap kat lantai.

jgn ngengada ko nak numpang kat rumah aku apetah lagi wayar lampu aku.








ye, aku sangat berkira.

PerantauSepi1306 berkata...

lama tak terjah sini.. hehehehe baik hati betul tuan tanah kasik kaum kerabat fifi cacak setinggan kat situ yek ;D

LayarLara berkata...

Neezaref,
Rasa bleh panggil majlis perbandaran tak?

LayarLara berkata...

Elyn,
Kalau ikut aku memang dah lama aku halau, tapi nasib baiklaaaa si AbangSayang tak layan.

LayarLara berkata...

Suhaila,
Ko pasti sentap kalau tengok dia melayan menatang2. Geli je aku tengok... hehehehhe

LayarLara berkata...

Mesayu Kirana,
Wahhh ko dah balik yek... sunburn tak??

LayarLara berkata...

Adiwarna,
Kanda masih diperingkat sabar lagi... kang kalo tak sabar... kanda buat sup je sarang dia tu bagi dorang makan..

LayarLara berkata...

Apple,
Heheheheh... kalaulah aku sekejam dirimu....

LayarLara berkata...

Perantau,
Baik hati.. hehheheheh baik hati ada maknaaaaa...

Nak rasa sup sarang burung or burung goreng??? ekkekekekke

hOtMaMa berkata...

mesti rumah uols cantik, tu sbb la burung tu tumpang wat sarang...hihihi
tu dia..fifi nama burung tu yer.. hehe..

atty's berkata...

nak murah rejeki le tu ade burung tumpang menginap..hehehee ..kata org..

LayarLara berkata...

hotmama,
pasti kalian pengsan bila melihat rumahku... heheheheh

LayarLara berkata...

Attys,
betul ke.... waahhh harus buat advertisement untuk pelawa mana2 burung ni...