18 Mei, 2010

Tragedi Keringat, Darah & Air Mata


Tarikh : 14 - 16 Mei 2010 (3 hari 2 malam)

Lokasi : Taman Negara Endau Rompin, NERC & Kg. Peta

Encakkkk!!! Ceaaahhh memasing muka excited sesangat..... tak sabo nak sampai rasanya..


Berhenti seketika selepas melambung2 dalam 4x4 di hentian 'R&R' Sg. Mas

Alhamdulillah akhirnya sampai dengan selamat...



Ketibaan yang disambut dengan flora dan fauna... eiiiyaaakhhhh!!!


Seee besarkan.... buat rencah mee ni pun baguihhhh...

Muka-muka yang happy tapi penat setelah 2 jam dilambung 4x4... Allah aje yang tau cemana..

MasyaAllah besar sangat... orang pun jadi kerdil..


Jembatan gantung yang baik punye!!!



Naik boat sangat syiokk... syahduuu je rasanya...


Dek... boleh tak akak tak payah terjun.. Tangan akak melekat kat tiang ni haaaaaa...



Sukala tuuu dapat berendam sampai kembang... sat lagi sumer kene dera..


Jungle tracking ke Kuala Marong, Sg. Jasin, Upih Guling dan Tasik Biru


Meredah sungai.... airnya sangat sejuk...


Di Sg. Jasin memberi ikan makan..


Di Upih Guling. Sapa nak guling2 kat sini angkat tangan! (Yang baju ijau tu En. Hanif Penolong Pengurus Taman Negara, masih single... motif??)


Yiehaaaaa!!!!


Oiii semua penduduk... cepat naikkkk!! ari nak ujan... Move it! Move It!!


Tasik Air Biru. Aksi terjun tiruk khas dari ariem... jangan ko tak timbul udah..


Jomlaaaa join!!


Indahnya kehijauan....


Lawatan di Kg. Peta. Kedai Pak Awang pembuat permainan ujian minda. KERCANG.


Haa.... pilih.. pilih mana satu nak.. tongkat ali ada... kacip fatimah ada... pilih jangan tak pilih..


Seee Pak Awang dah mula tunjuk skill


Demonstrasi menjerat menatang...


Kekuatan otot perut diperlukan untuk menyumpit..


Lawatan ke taman yang memiliki 100 jenis herba berbagai kegunaan (tapi yang aku tengok rata2 ni untuk pompuan... ni untuk lelaki... )

Sapa tak tau.. ni laaa rupe periuk kera... (ishhh... kera plak dapat nama)


En. Hanif lagi. Kali ini melawat ke Taman Orkid

Sayang time ni dah abis musim berbunga..




2 ulasan:

tunbegia berkata...

sungguh seronok membasah kanns,

salamm,

Elyn berkata...

mak aii akak merentas desa apa??? saya kalau masuk utan... saya la yg paling alim.... sebab menutup badan dari kene pacat bagai ekekekeke... geli eiuwwwww