28 Januari, 2011

amek supplement tak?


Korang sumer amek supplement tak?  supplement bagus untuk kita, sebab kita bukan nak hidup masa ni je kan, nak tengok anak2 kawin... nak merasa main ngan cucu... jadi badan pun mesti ada baikkk punye kan.

Nak harap vitamin pada makanan kita seharian mana nak dapat kan.. lelebih lagi mereka yang sedang berdiet.  Lagi pun kalau kita amek vitamin yang mencukupi tak perlulah kita mengambil sebarang collagen.

Meh aku share ngan korang supplement apa yang aku dah family amek....


 Ini vitamin C untuk anak2, wajib tetiap bulan, aku bagi sehari sekali je.  Bagus untuk ketahanan badan.  Maklumlah anak2 aku alah sejuk dan mudah kene selsema n batuk.  Alhamdulillah semenjak mengamalkan supplement ni antibodi dah bertambah kuat.


 Bulan ni aku pilih champs plak untuk multivitamin, sebab dia kandungan vitamin A nya sangat tinggi iaitu 2000 berbanding dengan appeton yang cuma 1000 saja.  Sesuai sangat ngan keperluan Kristal.  Selain tu ia mengandung omega 3 plus untuk minda kanak2.  Pun sorang sebiji je. Tak ingat plak rege dia.


 Yang ni plak bukan aku punye... yang ni AbangSayang yang punye.  Maklumlah dulu dia sport punye orang.. main bola sana-sini.  Lutut pun sudah rosak maaaa.. Nak operate RM15k.  Ko ingat dia nak operate ke?  Tapak tangan dia patah nak masuk wire pun dia tak nak sampai skang... inikan pulak nak repair lutut dia... kem salam.  So, jalan penyelesaian makanlah Glucosamine, membantu untuk membaik pulih tulang rawan. 2 biji 3 kali sehari,   kalau dah semakin pulih bolehlah di kurangkan kepada 2 biji sahaja sehari.  AbangSayang jenis liat makan ubat.  Sumer nak kene ingatkan.  Harga sebotolo Glucosamine ni RM65.50


Haaaaa yang ni aku punye.. Untuk aku haruslah, vitamin B complex dan folic acid.  Kalau korang rajin tambahlah lagi, vitamin D & E.  Tapi kalau tak nak memadai dengan B complex dan folic acid saja.  Sebelum tu aku amek Evening Prime Rose Oil, tapi semenjak mengamalkan Vitamin B complex dan folic acid, aku dah tak makan EPO sebab kandungannya sama.  eh sapa kata orang tak ngandung takleh amek folic acid.  Perlu yeeeee... Regenya RM29.70

Total semua sekali supplement untuk aku n family sebulan hanyalah RM132.50, tapi sebab aku dah daftar ahli sekian lama kat farmasi tu, maka aku dapat discount dan cuma perlu bayar RM101.60. Berganda2 penjimatan...

Sayangi diri dan keluarga anda!  Oh ye.. kalau korang nak info kebaikan vitamin2 ni.. nanti aku buat entry lain ye...


1 ulasan:

Elyn Sani berkata...

wafiq je skang amik scott tu. kami laki bini agak femalas nk mkn hihihi