31 Januari, 2011

Bosannyaa....




Masih lagi cerita2 basi weekend lepas...

Dok terperap je kat rumah pun bosan gak... aku tengok muka dorang... dorang tengok muka aku... kalau bebudak tu... kekejap baik... kekejap bergaduh... AbangSayang???? huh... memang aku nak gaduh ngan dia... dialog dia yang aku tak bleh blah adalah.... "Makan vitamin tu ngantuklah...." terusss melangkah masuk bilik dan landing atas katil.

Wahhhh korang pernah dengar makan vitamin jadi ngantuk ke??? Aku bukak belek botol, pamplet... takdelah perkataan BOLEH MENYEBABKAN NGANTUK.  Aku sound je balik... "elehhhhh abang tu, kalau hari cuti, kalau tak kepadang bola kan memang kejenye TIDOOOOO je...'

Takde balasan ko.. maknanya AbangSayang sangat2 bersetuju ngan hujah aku.

Aku dah membosan... jahitan aku dah potong sumer, tinggal nak jahit tepi.  Masak memasak sudah... bagi makan anak2 pun sudah.  Eiii apa nak buat ni.... tido?? eiii bosanlah...

Petang tu aku bagi tau ngan AbangSayang nak pegi cari sandal untuk Ibtisam.  Kasut yang ada dah tak muat, kalau kasut tu boleh bercakap, mesti kasut tu cakap... weiii Ibtisam kaki ko gemuklaaaa dah tak muat.. ko pi laaa carik kasut lain!

Aku pegi kat Giant U Mall je... hujan gini nak gerak sampai JB semata2 nak carik sandal si kenit tu.. pe kejadahnya...

Planning asal nak beli kasut Ibtisam je... tapi melarah sampai kemende2 lain.  Aku rambang mata???? Uiiihhh tidak... kat tangan aku cuma Mee Hun Beras perang, Badam campuran, Mee Sedap (Danial merentan nak mendealah ni... sekeh kang..!)  Tapi pada AbangSayang??? huiihhh satu troli.... ok tipu!.. separuh troli.

Bila tiba kat tempat baju2... aku tengok si Kristal ni sudah pandai.... amek baju/seluar test kat badan.. asal warna cantik corak cun.. terus dia campak dalam troli... aku perati je... wah..wah..wahhh... ko ingat mak bapak ko tokeh ladang getah ke hapa.... secara diam2 aku keluarkan baju n seluar yang berhelai2 dia masukkan.  Hahahhaha nasib baik dah sampai kat rumah dia tak tanya.

Planning nak lansung gi skudai... tapi sudah mau Magrib... jadi terus saja pulang ke rumah...

 Zahra & The Puppy


 Danial & The Dog kotttt..


 Kristal & The Bear...


 Ibtisam tengok je kakak2 & abang dia naik menatang tu... dia senang je nak bawak runding.. bagi je biskut... Bapak dia?? kat dalam kedai tengah test baju ngan jacket.. 


Ko tengok!!! ada tulis UTM... aku tak tau laaa UTM tu stand for apa... takkan Universiti Teknologi Malaysia pulak kan??? Tapi gambo otoman ko...  Sandal Ibtisam, murah bangeeetttt RM6 sahaja.  Kosser aku nak beli mahal2 sebab kaki budak cepat besar.  Ni pun aku rasa 3-4 bulan je... Sandal dia ada lampu kelip2 bila jalan.






Tiada ulasan: