31 Januari, 2011

Dinginnnn....

Weekend tak kemana pun... hujan dari hari Sabtu sehinggalah ke entry ini di tulis.  Aku rasa hujan rata kot kat JB ni... tak lama lagi dengarlah berita banjir kat area JB ni... kat kawasan Kampung Laut aku rasa air dah naik kot....

Sejuk... aku pijak jubin lantai kat rumah pun dia punye sejuk sampai kat ubun2.  Aku raba tapak kaki sendiri... memang sejuk... aku raba tapak kaki Ibtisam pulak, eiiikkk panas. Konon ingat aku yang besar gudang ni rasa sejuk, yang kenit mestilah berganda2 dia punye sejuk.... ceh... tak mendatangkan kesan. 

Tidur malam, jangan kata aircond, kipas pun aku tak on, siap menggeletar, pastu aku kuar pegi tengok anak2.  Yelaaa manalah tau dorang pun gigil macam mak dorang gak... eh... badan dorang suam je... tapak kaki pun suam gak... memang sah... aku je yang rasa cenggini.

Masuk balik bilik, landing balik atas katil, tarik selimut, soh sleeping partner aku peluk... cehhhh.. .tak lama pastu dia dengkur baiiiikkk punye kat lubang telinga aku.  Tima kasih bang... sweet lulabaiiii...

Weekend takde acara masak memasak.  Aku memula planning nak buat pau, tak pun kuih bakar pandan tak pun kuih chara... tapi sumer tak menjadi... sebab bila sejuk aku macam jammed sket.. hahahahhaha... yeklaaa sejuk2 beb.. apa hal nak ketung ketang kat dapur kan... baik merapatkan saf.....

Lagi pulak aku pk nak settlekan sket tempahan2 jahitan.  Skang ni aku rehat dulu dari jahit manik, sebab bahaya si Ibtisam asik kacau je.  So skang ni aku ngan projek alter kain baju, langsir dan jahitan cantum mencantum. 


 tuan punye kain baju ni tak agak2, suruh aku repair 13 helai kain baju kurung dan 2 helai jubah.


 Haa... yang ni plak, orang tempah kain perca nak dijadikan alas tilam.  Ni leceh sket, sebab kene potong, jahit tepi baru cantum.   Belum gerak lagi...



Yang ni plak kain langsir, juga nak di alter, ada juga dalam tu kain yang nak di jadikan langsir.

Sebenarnya ada rasa aku nak tolak je, tapi aku ni jenis tak sampai hati.  Nak2 bila orang tu dah sampai ngan kain dan baju2nya itu.  Tapi aku pesan awal2 aku ni bukannya ada masa senggang banyak sangat.  Heheh.. tapi  cuti raya cina ni ada 4 hari kan... so insyaAllah aku akan cuba settlekan.




Tiada ulasan: