23 Februari, 2011

Hari Ahad yang lepas...


Aku rasa aku dah bleh jadi duta Zoo Johor kot.  Dalam setahun berkali2 aku pegi.  Tambah lagi plak Zoo Johor dah cantik. Kalau korang sumer nak tau, Zoo Johor adalah Zoo yang pertama di Malaysia ni.  Dibuka pada tahun 1928 oleh Sultan Ibrahim.  Fakta ni aku dapat masa melihat persembahan burung oleh staf kat Zoo Johor.  Kalau dia tipu aku, maka ngan korang2 sekali kene tipu.  Semenjak Sultan Iskandar mangkat, segala mala binatang ternakan dia telah ditransfer ke Zoo Johor.  Dan pihak Zoo Johor telah mengambil langkah untuk memberi nafas dan imej baru kepada Zoo Negeri Johor. 

Best, suasana dah ceria.  Bau tu, no komenlah kan... berak sendiri pun busuk.. inikan pulak kat kandang binatang.  Takdelah semua tempat berbau busuk... ada certain tempat je.  Haiwan skang ni pun sihat2 belaka. 

Kalau dulu kala masuk zoo, lepas tengok binatang, beli eskerim.. pastu balik.  Sekarang ni tidak, kalau korang beli tiket masuk, nanti korang dapat sekali tiket menonton persembahan binatang dan program bagi menatang makan.  Persembahan binatang setiap jam 11 pagi dan 2.30 petang.  Program bagi menatang makan adalah jam 12 t.hari dan 4.30 petang.

Persembahan haiwan tu memang best, budak2 gerenti suka punye.  Okeh.. jangan tak percaya, hari Ahad aku pegi lagi Zoo okey, semata-mata nak bagi adil pada  Danial.. Sabtu kemarin tak bawak Danial sebab dia bersekolah. 

okeh.. jom layan gambo lagi...

Sampai sharp jam 11 terus tengok pertunjukan burung dulu.  Ni nama dia Jacob, sedang naikkan bendera



 

Okeh feeding the camel.  Danel je yang berani, Kristal tak mau.. Kosser ngan zahra, jerit2 lagi... ALA TAKUTTTT...ALA TAKUTTT.. padehal bukannya camel tu nak makan dia pun..

Cowboy pakai selipar???

Danial n Kristal Boating.. Nampak cam redup je kan. tapi panas dia hazab sebenarnya...

Zahra n AbangSayang juga boating... dimanakah aku???

Ye... menjaga ini budak kat playground, nasib lepas naik boat Kristal tolong layan Ibtisam kat playground, kalau tak, gerenti aku pun main mende alah ni... ateee nak mengejar ibtisam.

memancing RM1 selama sejam, umpan RM1.  Masa ni aku dok kat atas je.. tak kosser aku dok berjemur kat bawah tu ngan agas bagai lagi.  Dah le tak berapa nak putih kan..  Oh ye.. Danial dapat ikan keli seekor. 

Singgah kat perpustakaan nak pulang n pinjam buku baru.

cam la pandai beno... kulit buku yang nak dibacanya



Okeh.. sekian cerita basi pasal weekend..


2 ulasan:

Cikgu CTE berkata...

seronoknye... teringat 2 tahun lepas, sekolah saya adakan program amal di zoo johor...pelajar2 boleh masuk kandang haiwan dan basuh..cuci kolam ikan, buat makanan dan kasi makan binatang..dan macm2 lagi..

Sekarang ada pertunjukan pulak...mesti lagi best kan...

nanti, kalau lapang saya nak bwk anak2 jugaklah...

LayarLara berkata...

cikgu CTE,
Pegi.. jangan tak pegi... seronok laaa kalau nak compare ngan dulu kala..