04 April, 2011

Panasss....


Oh... skang ni musim derian... aku tengok tepi2 jalan tertulis DURIAN KUNYIT RM10 1kg.

Mak aiihhh... kalau dulu D24 yang paling best... skang ni ada pulak durian kunyit.  Tu aku rasa si che'  laa yang bagi nama... sebab isi durian tu kuning cam kaler kunyit kot...

Sabtu balik kampung... ahad pun balik kampung... tapi bukan lama pun... takdelah dok bersembang... just balik... sampai... kutip durian n bersihkan terus balik.

Tak koser aku nak tunggu lelama, dah le bersemak.. almaklumlah durian tak berjaga kan...kebun 4 ekar setengah..  tu pun just kutip yang area depan rumah.  Yang belakang2 tu tak berani nak masuk.. buatnya terpijak alif wau lam ra... huuuuuu... sangat fuiiyoooo...

Selalu aku makan seulas je... tapi semalam aku makan adalah dalam 6 ulas... perghhh itu malam.. berpeluh2... tengah malam aku mandi...

Dan akibatnya hari ini aku sakit tekak...

Sapa nak durian free mehlah sini... kutip sendiri ye..


1 ulasan:

~ Jebat Derhaka ~ berkata...

kalau macam nieyh bukan takat makan durian jer boleh jadi panas...hati pon boleh panas....hukhuk