27 November, 2007

Hepi Birthday Kristal

Ini adalah gambar Tok Kenon yang juga merupakan besday girl... hahhaahahah begitu gigih dikebun ngan tanamannya..

Ini preemie aku yang juga besday girl... orangnya kecik molek tak macam 3 tahun pun...



Bulan November adalah kekira tiga orang dalam family yang telah berpakat untuk menyambut besday mereka. Mereka2 adalah Faizal Riza - 21/11(adik ipau), Atuk Kenon 22/11 (ini anak2 aku yang pepandai bagi gelaran, nama mak aku ialah Zainon) dan Kristal 24/11.

So... sementelah aku nak celebrate besday yang ke 3 si kristal, maka aku telah buat simple besday party dengan menggabungkan mereka bertiga. Venuenya di rumah mak aku, supaya senang kami berkumpul, timenya kul 8.00 malam.
Menu pada hari tersebut ialah Pulut Kuning, Kari Ayam, Mee Hun, Salad Buah, Otak2 dan Popia Basah... tak lupa kek besday.

Waa.. tengok menu takdelah banyak mana yang aku nak masak kan? Tapi aku sangat malas ok... maka aku telah mensubkan segala menu2 itu. Aku beli barang2 untuk memasak dan telah 'memerintahkan' kakak, mak n adik aku untuk masak. Heheheh.... otak2 beli yang dah siap tinggal bakar aje... tu pun aku suruh adik aku pegi beli... popia basah tu aku tempah je... hehehhe sangat malas ok... dalam banyak2 tu yang aku buat cuma pegi beli buah2ah untuk dibuat salad serta kek besday... ohhh rajin sungguh. Mak aku telah aku tugaskan untuk goreng mee hun... mak aku terkesima ngan kemalasan aku yang terbangat... jangan marah ye mak.. Sehinggakan mak aku nak baling aku ngan bantal... Sebab sebelum pregnant aku memang kategori rajin..hehhehe.. harap maklum.

Nak dijadikan cerita, masa aku membeli belah barang2 untuk memasak... dengan confirmnya aku pergi ke kaunter untuk membayar, sekali tu aku bukak dompet... le... ada RM2 aje... rasanya aku dah draw duit tadi... erkkk mana pegi duit aku.... Aisehhh... aku tak draw duit le.. aku tengok orang ramai masa balik keje tadi aku terus je blahhh.... Sengih2 aku cakap ngan tokey kedai tu untuk simpankan barang2 aku buat seketika sementara aku pegi draw duit kat taman berdekatan... Hampesss... sangat malu ok.

Keseluruhannya majlis itu berjalan lancar... sorilah aku tak load gambo majlis sebab aku malas ok.. jangan tanya napa aku malas.....






1 ulasan:

Ceera berkata...

hapy besday kristal and semua...

nasib baik pregnant kan, leh di kecualikan. Lagipun pregnant takleh buat kerja2 berat, katanyaaaaaaaaa.... hehehe