18 September, 2008

Emosi yang diperkosa

Salam buat pembaca budiman yang sungguh sudi menyinggahkan diri ke wilayah aku yang tidak seglamer mana...

31 Ogos lepas ada orang hadiahkan aku hphone. Hphone baru... wahh hatiku berbunga riang sebab hp aku pun dah mendajalkan aku. Memang kene pada waktu dan ketikanya aku dapat hphone baru.

Tapi tak pernah aku menjamah nak pakai hphone tu pun. Sebab hphone tu tetiba berpindah milik ke tangan AbangSayang tanpa kerelaanku. AbangSayang telah memperkosakan emosiku. Memula aku just berkata dalam hati... tak apa, aku bagi dia pakai one week aje.. nanti aku amek le..

Aku?? AbangSayang bagi hphone dia pada aku. Mana adil.. orang tu hadiahkan hphone untuk aku... tapi ko yang amek. Er.. ko tak rasa segan ke?? Bini tak sempat pakai lagi... ah.. memang AbangSayang cenggitu.. suka pakai orang lain punye.. Bila aku tengok takde tanda2 AbangSayang nak pulangkan hp tu.. aku terus lupakan hasrat nak pakai hp tu.. ko kejam. Hatiku terus menjadi tawar.

Semalam member opis nak jual Mobile TV pada aku dengan rege RM300. Dia baru beli bulan Mei yang lepas. Sebab nak jual adalah kerana dia dah beli tv kecil yang mudah dibawa ke sana sini. Er... ok ke rege tu?

Member aku bagi guna satu hari. Aku bawak balik nak tunjuk kat AbangSayang. Konon blehlah replace ngan hp aku yang dia dah pindahmilik tu.

AbangSayang tak berbuka kat rumah, dia pi S'pore. Tapi sebelum pi S'pore aku dah tunjuk Mobile TV tu kat dia. Dia tanya aku "Ati nak ke? Bagitau Jais (penjual) kalau RM250 okeh jadik. Abang bayar cash."

Wah.. hati sukenye... takpelah nanti aku tinggal topup RM50 aje.

Sukanya..sukanya..

Tapi... tetiba bila dia sampai rumah dari S'pore AbangSayang tanya balik kat aku... "Ati bebetul nak ke hphone tu?" what da...haaa kan aku dah carut..

Tadi abang dah tau Ati nak hphone tu kan?

AbangSayang sambung cakap... "Abang ingat RM250 tu abang nak......"

Kecewanya hatiku... aku diam aje... masa tu kristal tengah tengok Dateline guna Mobile TV.

Aku terus je blah.. malas nak cakap pape.. mencik....

ABANG MEMANG MACAM TU... DARI DULU LAGI ABANG MEMANG MACAM TU.... DAN ABANG SELALU MACAM TU..

5 ulasan:

Ad berkata...

jualkan aja dgn rege RM500..dapat untung lagikk!!

kanda, kalau nak mobile TV yang baru, dinda leh belikan rm380. dual sim lagik.x amik untung!

LayarLara berkata...

Ad,
Betulke dinda??? Terbuntang mata kanda ni... Dinda nanti tinggalkan email add dinda ye..

attyfir berkata...

insyallah nanti mesti dpt..hp tu..

M4M4 MY4 berkata...

wah gempak tajuk tue.. cepat2 kita baca kakaka.. ooo berebut hpone yer ngan abg cayang kalau bagi kita hpone tue sure x rebut laii hiks

selamat berpuasa & salam aidilfitri

Ad berkata...

samauntung@yahoo.com