05 September, 2008

Hemmm

Smalam aku cuti... coz orang jaga anak aku tu pegi cabut gigi... sakit gigi katanya...Pagi ni plak AbangSayang kuar awal, kul 5.30 dah cabut.. Cemana kekdah aku nak pi keje ngan nganto anak ni.. motor dia kan rosak... so aku terpaksalah menumpang orang pegi keje... aku tumpang kak lene.. mekasih bebanyak pada kak lene.. takde plak aku tengok gambo kak lene kat dalam SMS. Kalau dah mesti dah tertepek gambo kak lene kat sini... takpe.. nanti kang dia lagi glam dari aku.. payah ok...sorrylah kak lene tak merasalah ko nak glam kat blog aku ye...

Isk.. aku ni dari tahun2 lepas sampai le skang ni... asik terpk nak cari orang jaga anak yang lain je.. tapi tiap kali aku dah baik punye rancang.. mesti tertunda.. mesti tergendala... anak2 aku dah makin langsing dari hari ke hari... si zara pun sama... masa aku cuti dalam pantang kemain bulat anak2 aku... ni dah dok balik ngan orang tu... jadi langsing balik.. isk.. maknanya dorang memang tak serasi kat situ... si zara pun maknanya tak serasi ngan orang tu... isk... Skang ni aku bagi orang jaga anak aku tu RM500. Kalau pakai bibik memang jimattttt sangat..

Smalam lepas AbangSayang pegi keje.. aku borak2 ngan akak Umee jiran depan rumah.. cita2 pasal maid... memang aku takut nak guna khidmat maid ni.. tapi kak umee cadangkan supaya aku pergi rumah orang tetua.. ada yang age 40-an tu suka kalau kerja kat rumah orang.. lelebih lagi dorang yang dibuang famili.. hem.. idea ni sangat baik.. tapinya aku kene jadikan orang tu mak angkat aku le... aku rasa aku nak bincang ngan AbangSayang... tengoklah cemana... AbangSayang tukan Mr. Objection..
Zara dah pandai tiarap... senyum2 lagi...


Zara!..Zara!...Zara!! Come on bebeh.. u can do it...

Tengoklah si kenit ni pun dah susut badannya..

6 ulasan:

PerantauSepi1306 berkata...

tomeinye Zara tu... semoga dapt solution terbaik for the kid's care person k.

LayarLara berkata...

Perantau,
Toce ni.. entahlah kusut sarat kepala ni...

M4M4 MY4 berkata...

bagus juga cadangan amik mak angkat..

re = promotion sampai end year.. cepat2 booking hahaha

su berkata...

a ah la...pipi tembam zara da susut...tp dia ttp comey!

pasal tag su tu..bile2 nk wat xpe...yg penting jgn stress sgt tau..nanti jatuh sakit pulak...

ok,slmt berbuka puasa..su buka pose sorang2...en. suami su pagi td kul 5am anta banduan kat pusat serenti perlis,mlm esok baru baik...sedeh plak bukak pose sorang2..huhu

attyfir berkata...

TU LER KAN..MESTI RISO..KALO PASAL ANAK2 NIEH..

BUAT KEPUTUSAN YG TEPAT YERR..MUAHHH

Ad berkata...

boleh ker amik org tua kat rumah org tua jadi maid?rasanya cam x leh..Kebajikan masyarakat x bagi kot..tp kalau dpt bagus jugak kan, senang anak2 kanda lara tadi, x pyh susah2 betulkan bahasa melayu malaysia anakanda2 sekalian

(ad dah biasa bergaulk dgn org tua2 kat umah org tua, kebanyakannya emo2 jugak..kalau dpt yg betul, mesti beruntung)