03 September, 2008

Pose Dak??

Ha... pose ke dak?? abih sisa makan kat celah bibir tu... uisssh selekehlaa... haa tuuu Ad ... amende kat celah misai ko tu.. curik makan eh.. pepagi lagi ko dah buat perangai eh.. Uihhh dak apple ni pun sama... takkan le ko menstrual lagi kot.. last week baru lepas kan.. kan? Ha... sapa lagi nak kene babab ni... Ktys sayang... wat pe tu... ha.... i nampak uuu...
Jangan marah.. jangan marah... uissh cuti panjang best dok ada lepak rumah... tapi si zara ni.. adolahh penat mak pak dia... dah pandai ngamok ok... asal nak tido je ngamok... sabo jelah...
Aku tak moh cerita banyak.. nak tepek gambo je... hehehhe nama pun bulan pose kan... saja nak bagi korang meleleh ayaq liyur...

Gambo pun golap... kurang penataan cahaya... maklumlah amek gambo pakai pda burok aku tu... em... oh ye... MAKLONG... sorry le.. gambo ko tercicir plak tak masuk dalam memory card aku.. lengkali aku amek gambo ko ye... tak dapeklah ko nak enterframe blog aku... hehehheh... selamat.. kalau tak mesti ko lagi glam dari aku kan..

Sementara menunggu waktu berbuka orang pi le ngaji ke apa ke.. korang dok melayan ps sajork.. wehhh afiz (yang bdn saiz XXXL) asal datang skudai je mesti ada muka ko.. ko dah takde reban eh.. orang yang patah kaki tu dah bertambah sihat... tengok bleh duduk santai cam tu.. aku hentak kaki ko balik kang..

Ni masa lagi 10 minit nak berbuka... Betaraguru No. 2 tengah bz nak tapaukan untuk anakanda angkat dia si Hazrol. Sebelum tu muka monyok je duduk kat kusi.. bila aku tanya napa? nak bawak hazrol datang sini? nak tapaukan? nak tapau cepatlah nak buka dah ni... terus berseri2 kooo muka betaraguru.. nasib baik betaraguru tapau untuk Hazrol, kalau dak si hazrol buka nasi ngan nugget je.. sian ko hazrol..

Aku tak tau mana mendealah ni dapat nama Yong To Fu... apakah finder dia bernama Master Yong.. entah tak tau plak... ini adalah sumbangan Rahman & Co (hahhahah ini paling senang nak masak ko.. dasar ngelat pilih yang senang di masak je.. )

Ketam masak em.. masak apa eh.. yang penting ada cili n sos.. ada pedas2 sket.. sumbangan Mak Long... sian ko Mak Long, gambo ko cemana tah leh tercicir... takpelah ketam ni pun dah ada iras2 ko gak kan... next week ye..

Lai skali... sumbangan Mak Long.. den tau le... laki ekau tu orang nogori... idak payah le kome bagitau teman ni haa lauk orang nogori... hehehheh gulai lemak tempoyak cili api ikan parang... sodap wooo terangkat den...

Skali lagi sumbangan Mak Long (pesal banyak beno sumbangan ko ni.. over rajinlah ko ni) aku tak tau nama dia apa tapi yang aku tau.. ikan bilis goreng ada lada... ada petai... sodap gak.. tapi masin sket..

Ye.. ini tomyam sumbangan Faizal & Co. Haa... ini kira claypot lah konon ye mimi... em.. bolehlah tomyam ko... lengkali ko buat tomyam kung plak eh...

Ini plak hasil gandingan Ain the gediks and Arif the lembik man.... dessert... terlebih manis sudahhh..

Wokeh mengikut putaran jam... karipap sumbangan Rahman & Co., Nasi Goreng sumbangan Betaraguru, dan juga onde2 gula melaka juga sumbangan Betaraguru

Asam pedas ikan kembung.. hemmm sodap.. Mak Ani yang masak.. aromanya kalo makan memang keluar terus direct ikut hidung..

Sup sayur juga hasil nukilan Mak Ani...

Ok.. ini Arif the lembik man... bf adik aku.. masih belajo lagi amik course KULINARI kat Kolej Komuniti YPJ... mak aku tanya kulinari tu course apa.. aku cakap ngan mak aku KULI KAT DAPUR.... apa tak betul ke?? Arif ko tak payahlah nak beli jiwa sangat.. nak buat puding le apa le.. err puding coklat ko tu.. cam otak orang plak aku tengok..

Kari Ayam... emmm memang melazatkan, ini air tangan Betaraguru.. sodap..

Nasi Baryani juga air tangan Betaraguru...
Ha... ni bukan gambo makanan.. ni gambo orang yang dok pandai mengarok sakan.. babab kang.. baru tau.. tengok dalam buai pun dia nak meniarap.. telungkup bagai.. dah jawabnya buai masuk stor.. ko tidolah kat bawah.. padan muka..

4 ulasan:

PerantauSepi1306 berkata...

uikksss. yang paling last skalik tu comei gambonye.. ekekekeke best makan berkumpul ramei2 kan..

attyfir berkata...

ADOI TAK MENAHAN TGK KETAM LER..
SODAP SUNGGUH ...LELEH AIR LIUR NIE..

su berkata...

aduss,sedap sungguh sumer makanan2 tuh!huhu...

slmt berbuka ye...

Ad berkata...

alamak..cam na leh kantoi ni..harus ku cukur misai 'cari makan' nieeee..