09 September, 2008

Kenangan Bulan Remdan - Part II

Back to 20 yrs ago... memang aku akui aku agak nakal masa kekecik.. kenakalan aku memang terserlah semenjak aku berusia 4 tahun lagi... dan makin menyerlah apabila di zaman persekolahan. Bayangkan ajelah pagi betaraguru belikan kakak aku basikal yang ada tayar xtra kat kiri kanan... petang tayar kiri kanan tu dah takde.. tu masa umur 4 tahun tu... awal2 aku dah jadi mcgyver.. Bakat aku memang superb! Mak aku baru beli bedak foundation masa tu regenya RM34 hinggit... ko bayangkan aje awal tahun 80-an RM34 tu dah cukup mahal untuk rege foundation. Baru 2 jam beli dan mak aku sempat selet sket je kat pipi dia sebelum pi rumah atuk aku... dulu rumah atuk aku sebelah je ngan rumah aku.. maklumlah dok kampung.. balik je dari rumah tok aku mak aku jumpa bangkai foundation dia kat dalam besen yang penuh berisi air.. saki baki foundation bertepek2 kat muka aku.. ni kerja aku sendiri tak membabitkan twin aku pun.. Bukan setakat pada harta bende.. malah pada haiwan pun gitu gak... kucing sampai pekak aku korek telinga dia.. haa ni usahasama aku ngan twin aku..

Berbalik pada cerita diari ramadhan... One day tu aku pose.. heheheh day day lain tu tak pose... kui..kui..kui.. Bila pose tu emosi tak berapa stabil.. dia ikut keadaan perut aku.. lagi aku lapar lagi moody n ganas aku jadiknya.. Kalau tak nak bagi aku ganas kecualikan aku dari pose.. hahahah tak munasabah ok.. So sebab pose air kat kantin yang dorang jual cedok2 pun jadi kejelat aku. Makanya aku telah beli empat bungkus... air oren. Tapi masa tu orang cedok air tu buduh.. dah tau aku nak bungkus dia tak ikatkan.. just masuk kat plastik yang cam singlet je. Dah mati gaknye pakcik tu..

Kendian abis waktu rehat aku sangkut kat kerusi aku. Ceh.. member tanya nak wat per air bebanyak.. ngan bangga sengih sampai telinga aku bagi tau.. aku pose.. aku nak berbuka ngan air tu... Then, ada lah sorang budak pompuan.. aku ingat lagi nama dia.. Noraznina. Budaknya memang getik, mentel sumerlah.. suka kacau budak lelaki.. peh tu kalau budak lelaki kejar terjerit2lah cam nak kene rogol.. berlari2 satu kelas... sepak kang.

Nak jadi cerita masa dia lari dia sudah lari belakang kerusi aku... terlanggar air aku.. tumpah sket.. then aku warning sama itu Nina... "Ko lari tempat lain bleh tak... air ni aku nak bawak balik berbuka... tengok dah tumpah sket".. Nina ngan hidung dia yang berpeluh2 tu just sengih je..

Skali tu dia lari lagi kat belakang kusi aku... waah tumpah lagi air aku... aku warning lagi... Nina just sengih cam kerang busuk... Once again dia lari lagi belakang kusi aku..

Waaaa aku cannot handle man.. dah takde lagi anger management... i'm going to burst... haaa kau aku hadiahkan pelempang kat muka nina... tak cukup tu.. aku cekak leher baju kurung dia... hahahahah ganaskan aku... wohhooo ganas ooohhh tahap gundala dah masa tu... aku tengok budak tu kecikkk je... badan aku dah ada urat2 ok.. dah turn to hijau... baju aku kain aku dah rabak2 pasal aku dah transform jadi hulk.. terus nangis sedu2 budak tu.. aku dah tak pk ko nak ngadu ngan bapak ko ke... atuk ko ke.. cikgu skolah ke... yang penting haritu aku pose... dan aku nak berbuka ngan air tu... paham!!

Balik skolah aku cembet air2 tu yang dah tinggal sparoh... aku nampak betaraguru dah standby kat luar pagar.. yeklah anak dia kan pose.. mestilah dia amek.. abis nak tengok aku meniarap sampai rumah ke? kang ade aku sampai rumah lepas isyak... Sampai je kat betaraguru terus aku nangis ko... Uwaaaaaaaaaaa... aku nangis sebab air aku dah tinggal sket... hahahahha bodoh tul.. tadi ganas.. tetiba nampak bapak terus nangis.. hilang keganasan aku...

Gitule.... disebabkan masa kekecik aku dah puas menyetan.. jadi bila dah besar ni aku dah jadi ORANGlaaa sket.. tapi satu je yang tak berubah... mulut aku.. mulut aku tetap cam tu gak... takde insuran..

Wokeh... aku ada request... pasal entry lepas aku mention pasal twin aku .. soo aku tepek gambo twin aku kat sini... ekceli dalam entry2 yang lepas memang aku dah tepek gambo pompuan ni.. cuma lagi korang tak perasan... ha... comparelah ngan gambo aku yang kat sidebar tu.. sorrylah inilah gambo dia yang ada dalam simpanan... kalau aku rajin nanti aku bukak archive aku tepek lagi gambo dia..


Oh ye.. ari ahad lepas aku buat sarapan pagi... haa bukan untuk aku le.. untuk kristal.. aku just buat simple bfast je.. aku buat lempeng... aku nak tepek gambo lempeng...

Aku tak tau nak panggil ni apa... konon bersenilaaa cam ni... Okeh yang takde rope ni adalah lempeng made by AbangSayang.. huh... pitching lari, takde emosi, lontaran kurang jelas.. bla.. bla..

Haaaa ni baru nama lempeng... lihat.. cantik.. licin jee... ok ni made by aku... Bang.. kan I dah bagi tau... I'm Queen Here (Kitchen rules).. what disagree?? starved..

Dah dah le cerita.. sok lusa sambung lagi.. kang ngan korang2 tak buat keje.. keje aku banyak, keje opis, keje pu3 umno.. adoo banyak tul.. dah le aku nak buat writeup untuk bos aku nak on air kat best 104 kul 11 kang.. chaos...

10 ulasan:

M4M4 MY4 berkata...

wah tingat kenangan masa kecit2 yer.. suka2 kita baca... esok update lagi yer hiks

p/s nak minta tolong sikit.. harap x menyusahkan yer.. boleh x send alamat umah ke email nie mya_zahar07@yahoo.com.. sertakan sekali yer nama blog n nama empunya blog.. makasih yer..

PerantauSepi1306 berkata...

hehehehe bestnye baca.. tak tahan nak gelaksss aaaaa gengstak sis neh... hikss... leh la kita jadik gengstak kg pisang sesama... ekekekee

LayarLara berkata...

Mama Mya,
Gitulah kekdahnya kenangan lalu mengusik jiwa.. terkenang..kenang..

Okeh sat lagi kita emailkan yek...

LayarLara berkata...

Perantau,
Heheheh.. gengstak kampung dusun ni... saripdol pun suspect/respect.

attyfir berkata...

wakakkaka..guling2 gelak nie..
ganas ko..wahhahaha..

lempeng tu mmg berseni sungguh..seni2 masuk mulut gak..nyammie..

LayarLara berkata...

Atty's
Ganas itu dulu.. kelembutan keayuan kesopanan sekarang... hahahahah sila percaya..

Diana Ishak berkata...

seacuan okkkkkkk.

Ad berkata...

laaa...itteww jer keganasan dan kenakalan yang kanda ada???sungguh x mencabar occay!!!

tapi bab jadi hulk tu, tetiba terimagine sesuatu yg tidak sepatutnya,..kureng asem betul!!!

lempeng???kalau masuk hotel tu dah kene pelembang dah dgn chef2 sana!! hotel x terima seni abstrak occay!!

(sajer jer bagi komen ala bedosa skit. nnt ari raya leh minta maaf..x gitu??)

LayarLara berkata...

Apple,
gitu le kekdahnye... satu uri satu tembuni.. ko jangan cubit aku nanti dia menjerit.. kui..kui..kui..

LayarLara berkata...

Ad,
Wah koooo kemain lagik ye.. meh sini ko kanda hempap ngan babat2 kanda ni.. biar tak bernapas ko..