11 Februari, 2009

Ha.. Hambek!!

Tu le ko, aku dah cakap ko tak nak dengar… dah tu sapa yang menanggung?? Engko jugak. Ada aku kesah ko tak bleh tido menahan sakit?? Fedhooliikk hapa.. Ohh.. sangat kejam diriku..

Sudah! Mari pegi klinik cabot itu gigi jahanam la’anat.

Abis cemana tak sakit gigi, ko makan cekelat macam makan twisties. Ngap ngep ngap ngep. Wehhh padehal itu cekelat aku yang punya tauuuu!! Ko kalau nak makan pun sesikitlaaa.. Aku sendiri makan sehari just 2-3 bijik je... ko skali makan 10 biji...

Jemaat malam tu habis punah segala rancangan aku. Hilang nak beryasinan... Ateeee si Uda dah sakit gigi. Terpaksalah pulok membawak dia ke klinik gigi. Beritahu dah lambat, so perginya pun dah lambat. Klinik tutup kul 9, 8.45 baru sampai. Haa ko ingat ko ada share sama itu klinik. Makanyaaaa.. sesia je aku buang minyak ke sana. Takpe, untuk tindak menghampakan diri sendiri aku singgah ke kedai kain membeli barang2 untuk kelas esoknya.

Aku tanya Uda, bleh ke tahan sampai esok pagi, coz malam ni klinik tak mau buat sebab dah ada patient yang Q. Dah dia kata bleh tahan.. haaa tahanlah. (Penyudah hari Sabtu baru cabut gigi. Kene RM170. Terbeliak mata si Uda. Haa hambek, ko ingat gigi ko ngan Danial tu sama? Budak ye lah kene RM37. Biusnya pun sikit. Sapa yang kene bayo tu kalau bukan aku. Ha jawapnya cukup bulan ni aku potong gaji ko Uda)

Sampai rumah aku ingat si Uda ni dah insaf. Laaa lagi plak larong dia menikmati cekelat. Bukan itu sahaja, malah dia makan cekelat sambil memasak Maggie kari. Kalau aku le, dah sakit gigi mau aku bermunajat saja kat atas katil sambil mengenang nasib diri. Tala le hidangan apa sekali pun, jelling pun tidak tau.. Kau memang gagah nyahh.

Sambil menggodek Maggie didalam periuk. Si Uda cerita ngan aku dia kene ganggu lagi. Kejadian pada Khamis malam Jemaat.

Aku tanya kene ganggu cemana. Dia kata kene tindih lagi, peh tu leher dia cam kene pulas. Masa kene pulas tu dia siap dengo nama dia di panggil. Bila dia tengok kearah pintu, nampak lembaga yang panggil nama dia “Uda..Uda..Uda..” lembaga berbentuk pompuan, suddenly vanish begitu saja.

Peh tu aku seloroh ngan dia. Tu akibat tengok cita Pontianak Harum Sundal Malam gamaknya. Habis cerita aku pun blah le nak pegi depan. Tetiba si Uda bleh jerit.. TUNGGU..!! TUNGGU..!! Uda takut.. dah le cerita hantu pastu nak tinggal Uda sorang2 kat dapur.. Leeeeeeeee… ku kira ko gagah, rupenye penakut. Nasib ko tak lari dok atas dukung.. Korang bayang aje si lembut lentok tu mengada2 ngan aku... sekeh kang.

Uda kata kejadian sekitar jam 3.00 pagi. Hem.. benarkah?? Sebab pada jam 2.57 pagi tu aku pun bangun Kristal nak minum air. Lepas tu terus Kristal masuk bilik dia n tido. Aku pun follow tido kat bilik Kristal. Masa aku masuk bilik Kristal tu jam 3.01 pagi. Aku memang pasti sangat sebab masa tu aku bawak hphone skali. Tapi aku takde plak dengo si Uda meracau ke hapa. Senyap n sunyi sesado.

Kitaorang tak pernah mengalami apa yang Uda alami. Bende tu ngikut ko ke Uda? Terus si Uda mintak aku surah Yasin nak bawak tido. Ko bawaklah surah Yasin besar lemari sekali pun.. kalau ko tak solat, sendiri pikirlah.

9 ulasan:

Ad berkata...

sungguh hebat penangan cokolat tu..


kanda..kalau kene tindih, mmg si mangsa asa macam dah menjerit, menolak dan bergerak..tapi hakikinya tidak.just berpeluh2 jer..

dinda dulu kene tindih kat hostel adalah hobi hantu tu..ramai lagi budak2 hostel AD menjadi mangsa hobi si penindih

LayarLara berkata...

Ad,
Wahhh tak sangka ye dinda berpengalaman luas dalam arena 'tindih menindih' ni..

Abis dinda takde ke petua atau pemuda untuk menghalang hantu2 tu dari mengganggu..

Ad berkata...

ada...

1-tido dgn air sembahyang
2-azan bila kene tindih

biasanya kene tindih ni 1/3 dr tido..masa tu manusia paling lemah..kalau dah terlelap tu..kene tindih ker, kene rogol dgn hantu ker,sure tak sedar..

so, lagi afdal kalau betul2 ngantuk baru tido kalau jenis yg x sembahyang bang..so, xderla istilah 1/3 tido..

*sbb tu org2 tua dulu kala berzikir sampai tertido, sbb nak elak dr diganggu masa saat manusia paling lemah- arwah atok AD pesan.

LayarLara berkata...

Ad,
Mekasih banyak ye..

Tang rogol tu kanda rasa tak mungkin si Uda ni bleh kene, hehehe.

Uda tu bukan 1/3 tido, dia dah tahap keberapa tah.

eya berkata...

tersekse bile sakit gg.

LayarLara berkata...

eya,
tak pelik kalau ada orang tembak gigi kan..

naturalspirit03 berkata...

hermmm... cian uda.... tapi ceq tak rasa si uda ni kena tindih hantu.... sebab bila kita tidur 1/3 dari diri kita masih di alam sedar tak sedar.. bila kita tidor di dalam satu posisi yang agak lama, segala urat-urat dan yang seangkatan dengannya akan merasa letih, jadi bila tubuh kita cuba bergerak antara sedar dan tidak... minda di bawah sedar kita akan berhalusinasi.. seperti yang kita rasa.. nak gerak tapi takleh gerak.. rasa berat cam kena tindih... nampak segala bayang.. padahal itu semua adalah pergerakkan minda di bawah sedar... ini calculation based on science education...

eheheh bg tau uda tu meh sini tidu ngan ceq meh.. meh.. gerenti tak kena tindih ngan hantu... ahhaha...

LayarLara berkata...

naturalspirit,
tido ngan ko... aku rasa hilang cerita kene tindih antu, kene tindih ko plak, tak pasal je kaki ko park kat muka dia.. habis segala botox..

Er.. ko lupa ke uda tu berlawanan jantina ngan ko.. tak pasal je ko kene tangkap berkhalwat..

Auww mak tak rela..

naturalspirit03 berkata...

ahahhaha... kena tangkap khalwat.. ehehhe kalau tok imam datang dia pun confiussss.. nak saman ker tidakkk... nak tangkap ker tidakkkk... ceq mesti aarrr ilek jewww.. tapi gerenti uda kata... """Tidakkkk Aku telah ternodaaaaa"".. ahahhaha maruah tercela you.... huhuhuh.. tapi kalau uda tu jadik lelaki sejati.. hensem gakk... ahhaha.. tapi nak wat mcm ner... tapi la kannn.. agak2 uda tu sembahyang pakai aper ek.. telekung kewww.. kain pelekat lallala....