22 Mac, 2009

oh tohannn..



Jam 12.28 am aku masih depan lappie..

Jam 10.40 tadi baru habis meeting cawangan... kul 11.30 sampai rumah... lelap mata sat kat atas katil... dan kembali ke lappie ni.

Aku tengah design banner n poster.

korang boring kan dengan cerita aku tu... selagi tak muncul 11 April tu... selagi tu le aku rasa cam nervous sesangatnya...

Korang boring??

Mehlaaaa aku ada bende yang saja2 nak tulis kat sini.

Jumaat malam sabtu lepas sebelum pegi latihan ghazal, aku n co. keluar dinner.

Kita orang dinner kat Pulai Utama. Biasaklah pilot sudah tentulah AbangSayang. Bila dia ada aku jadi kelindan je kat belakang.

Satu hal yang aku pelik bin ajaib. AbangSayang ni kalau nak pi dinner kat luar... dia macam hilang pedoman.. hilang petunjuk... hilang arah. Aku yang dok belakang ni dah rasa nak angin... dah rasa cam nak jotos je kepala dia dari belakang... tambah plak perut memang kosong mintak diisi.

Pesal??

Sebabnya punyelah banyak restoran kat situ... dia lalu je... tah mana punye restoran dia carik pun aku tak tau le... nak cari view menarik ke hapa ke tahle... entah dia carik tukang amek order yang montok2 gaknye...

Tiba satu restoran Thai, bunyik nama restoran tu pun bunyi Thai gak.. Cantik... kat luar dia ada beberapa pergola. Kita leh duduk bersila dalam pergola tu sambil dinner. Best sangat. Aku memang dah budget dinner kat situ.

Tetiba..!!!! AbangSayang bleh u turn!! Kat situ aku tengok takdelah ramai mana pun... bererti peluang untuk mendapat makanan dengan kadar yang segera adalah cerah... selamatlah cacing dalam perut aku, tak payah nak bergazal.

Tak jadik!!! Pusing balik... at last makan kat restoran apa tah nama dia... view cantiklah... lampu warna warni.. kat pokok... kat payung2... memang memikat. Tapi selautlaaa manusia... dan harapan cerah untuk menunggu lama.... tapi restoran itu gak yang dia pilih.

Maka bermunajatlah aku anak beranak kat situ.

Pesanan untuk AbangSayang... memandangkan abang pun dah pandai bukak tenet sendiri... kalau abang baca post ni.... tolong2laaa.. tolong.... tak skee laaaa pilih restoran cam pilih baju... penyudahnya ko makan apa bang? ko makan nasik goreng ayam kunyit je kan? kan?? kan?? takde pun ko pilih makanan spesial kan?...

very the melampaui batas...

8 ulasan:

Elyn Sani berkata...

hehehheheh peel cam lakiku gak ni!!!

Shumierain berkata...

memilih sgt sudahnya hampeh jer..cian akak..

AD berkata...

ekekekeke..

well..laki mmg camtu..pergi kedai memana pun, balik2 order menu peveret.janji kelainan kedai tu penting

LayarLara berkata...

Elyn,
harus kita tubuhkan kelab untuk suami2 kita ni..

LayarLara berkata...

Shiumerain,
Pergh.. akak budget pari bakar, tomyam campur, sotong goreng, puyuh goreng kicap, capcai, paprik...

Tapi yang aku dapat hanyalah... KUE TEAU KONG FU!

Waaacaaaaa!!!!

LayarLara berkata...

Ad,
Ha ko pun sama Ad, blehlah jadi Timbalan kelab BR tu ye..

Tanpa Nama berkata...

HELLLLLLLLO!!
lame plak tak komen..
akak sihat tak?

LayarLara berkata...

Kerrie,
Akak sihat seadanya..

Ingat ko memang tak suka akak.. ko kan suka Zara je kan?? kan?? kan??

hehehehhe