23 Mac, 2009

Sapa Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj??



Smalam lepas dinner aku terus cuci pinggan kat dapur.

AbangSayang cam biasalaa ngan anak2 kat hall. Siangnya tadi AbangSayang ajo Danial solat. So malam Danial free nak membaca apa2 saja. Danial kalau baca dia suka teriak kuat2. Dia baca cerita pasal Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj.

Sambil mencuci tu aku dengar2 juga apa yang dorang buat kat hall.

Skali tu bila Danial dah habis baca, AbangSayang tanya Danial... Sapa Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj.. sajalahtu nak refresh apa yang anak dia baca.. Tunku Abdul Rahman adalah Bapa Kemerdekaan

Tetiba aku dengo suara Kristal menjerit2 bukan.. bukan... pastu suara dia nak nangis..

Kecepek..kecepek..kecepek.. aku dengo tapak kaki kristal lari menuju dapur.

Sampai dapur Kristal ngan memek muka orang yang tengah sakit hati... tanya kat aku...

"MAK.. ABDUL RAHMAN TU AYAH KAN?? KAN MAK?? KAN??"

Aku tergelak2 sakan... lagilah Kristal nak melalak bila tengok aku gelak tak ingat...

At last aku cakap... yelaaaa Abdul Rahman tu ayah.... Puas hati ngan jawapan aku... kristal pi hall balik cakap ngan Danial....

"Helle... mak cakap Abdul Rahman tu ayah apeeeeee... Abang Danial salah..."

Heheheheheh... dia ingat dalam dunia ni Ayah dia sorang je nama ABDUL RAHMAN..

7 ulasan:

Ad berkata...

comeyy nya kelakuan kristal..

PerantauSepi1306 berkata...

owhhhhh sangat sakit perut baca ini entry... wakakakakakaka gelak guling2 nie ;p

so kiutlah kan perangai budak2 nie.. hehehehehe

LayarLara berkata...

Ad,
Jangan sampai skolah sok dia jawab peksa Sapakah Tunku Abdul Rahman?

a) Bapa Kemerdekaan
b) Bapa Permodenan
c) Bapa Kesantunan
d) Bapa Permodelan

Jawapan yg kompom kristal jawab ialah TIADA SATU PUN DI ATAS KERANA ABDUL RAHMAN ADALAH BAPAK SAYA...

LayarLara berkata...

Perantau,
Amboii dah balik dari cuti sakan yek... welcome back!

Elyn Sani berkata...

wahahahahah......... lawak tul kristal ni.... kang msk school jgn berdebat ngan cikgu udah la!!!

LayarLara berkata...

Elyn,
akak rasa cikgu dia pun pengsan kalau dapat tahu jawapan cenggitu rupe..

PerantauSepi1306 berkata...

btw, cik puan layarlara.. saya amik stori awak ni dan email kat member-member saya ye.. siyes kalo masuk raja lawak misti leh dapat nomot satu lah camni ;D

dun worry gue guna nick ganti nama sebenar hehehe...