13 November, 2009

Bikin Gua Panas!

Okeh.. sambungan semalam ye.... berkaitan ngan nafsu amarah dan mood nak cekik orang tu...
Okeh.... memula aku bagi korang tengok gambar2 ni dulu....
Korang rasa apa ni??? Bayam masak air di tanam dalam pasu??? Ini pokok cili api tau!!!

Haaa... yang ni plak... korang tengok daun2 dia.. dah kerepot.. ni gambo semalam... pagi tadi punye gambo aku tak amek... sebahagian daun dah luruh dah daun2nya tinggal batang saja..

Yang ni plak... korang rasa pokok apa??? Cam tak bersiram air kan?? Tapi tanahnya nampak lembab... hari hari siram.. Hijau segar dah jadi cam keropok... eiii...

Ini lagi satu plak... napa agaknya daun dia berbintik2 cam kurang klorofil ni??? Cam kene ciken pox plak.. Pokok 30 hari ni... Selalu hijau cantik.. malar segar..

Agak2 korang napa pokok aku jadi cenggitu???
Nak tau sebab apa??? Sebab ada menatang dah kunyah daun dia... Sooo orang yang cendikiawan lagi bijaksana ni... atau senang cita... orang yang aku nak cekik2 batang tengkuk dia.. sudah spray pokok2 ni ngan spray anai2/serangga.
Tengok apa dah jadi ngan pokok aku.... kalau aku masak rendang.. ngan aku2 skali mati gaknya sebab daun kunyit tu..
Korang rasa tindakan bijak ke tak bijak?? Patut ke aku cekik batang tengkuk orang tu??
Pokok cili api tu baru nak bertatih panggil aku mak... dah nak mampos dah.
Aku ngadu ngan MesayuKirana sebab pokok cili tu dia yang bagi... Ehhhhh... bleh plak si MesayuKirana ni cakap... "Ko siram air banyak2 kat pokok tu.. sebab kalau orang keracunan kene minum air banyak2... pokok pun cam tu gak"...
Huh... kan ke bagus kalo ko cakap ngan aku cenggini "Baik ko siram pokok tu ngan air kelapa... sebab orang keracunan ni penawar dia air kelapa..."
Apakah sinonim dan antonimnya biological manusia ngan pokok??
Heii... orang yang aku nak cekik ni.. memang bagi aku mendidih... my temperature is boiling ok.. Dah le kalau tak kerana pokok memang aku dah nak angin je ngan sikap2 dia... Malas plak aku nak tulis sikap2 dia yang memang bikin gua panassssssssssssss... Memang takde hati perut, pankreas, esofagos, limpa, skrotum... waaa apa lagi... Lu bikin gua panas bebbb....
Tu aku belum tunjuk pokok kari aku lagi tu.. dah tinggal batang je... ada ke patut siram pokok kari cam nak tembak tanah kat tayar keta... Belum lagi aku tunjuk pokok bunga kertas aku.. pokok bunga ros aku.. pokok langsuyar yang dah tinggal arwah.. sumer dah jahanam dek kerana orang yang aku nak sesangat cekik ni..
Orang yang aku nak cekik ni memang tak suka aku bercucuk tanam gak nye... takpe.. nanti aku tukar hobi aku ngan dok pakai t-shirt ngan kain batik... jadi mulut kak nam, bersidai tepi jalan sambil kendong anak tetiap jam 6 petang sampai magrib.. ngan mulut terherot sana terherot sini cita luar dalam kain jiran tetangga...
Satisfy????
Waaa.... 200 degreee ok.. Ni kalau cek bp aku skang ni mau mencanak2 naik sampai takde bacaan ni...

14 ulasan:

adiwarnatasya berkata...

Sangat marah Kanda nie!!!
Alahaiii cian2nya pokok2 Kanda...
Janganlah tukar hobi Kanda tu:)
Teruskan...
Cool Kanda...Cool...

LayarLara berkata...

Adiwarna,

Hehehe.. nasib dinda ada... kalau idak.. dah kanda cekik2 hamba Allah tu...

nasazfrog... berkata...

aduyai... camno la hai... jadik incredible hulk dah sis ni ha... ala kasik repair la tanaman itu semua.. :)

kak tak pergi persada ke...

LayarLara berkata...

Nasaz,
Tak larat dek nak jalan skang ni..ekkekeke....

Mana nak bawak perut.. mana nak heret yang lagi 3 orang tu...

Elyn berkata...

owhhhh ish ish ish........ owhhhh lagik hehehe

LayarLara berkata...

Elyn,
Sekian, tima kasih...

Hehehehheheh

a.z.r.i.n. berkata...

la sapa punya keja kah tu?

LayarLara berkata...

azrin,

kalo ko tau kebenarannya.... ko pun rasa nak sekeh orang itu...

hehheheh...

thanks for singgah!

LayarLara berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
suhaila-ab berkata...

sapa yang the budus ituh?

LayarLara berkata...

Suhaila,

al-budus b. al-unta padang pasirul

Tanpa Nama berkata...

dah bagi pokok tu panadol?


*inesen


noname

LayarLara berkata...

NoName,

Ko lagi satu... bikin gua panasssss...

Hehehhehehe...

Tanpa Nama berkata...

apa..panas???

makan la panadol juga..dan juga panadol soluble..kalau x berkesan,,pi mentekedarah pil chi kit teck aun!!

NoName