09 Mac, 2010

Berpantang..

Berpantang di rumah Betaraguru bermakna berpantang dalam erti kata sebenar. Kalau ko ada rasa nak ngelat2.. ko nampak itu pintu pagar??? dengan segala hormatnya dipersilakan berambus!


Sapa kata bersalin cezar tak bleh urut?? Aku urut.. amek 3 hari saja.. tak bleh lebih kang aku demam urat plak.. Tukang urut aku cantik... muda belia lagi... urutan dia pun sedap.. tak menyakitkan... dia pun mandikan baby sekali..

Rutin aku bermula seawal jam 6 pagi.... bangun, mandi...


Menu :- Pagi biskut jacobs hi fibre 4 keping dengan milo (Sehingga hari yang 21) Lepas hari 21 dapat le merasa makan roti bakar... errr bukan roti bakar.. roti rentung.
Makan t.hari (11.30 pagi) n makan malam jam 6 petang. Menunya adalah bubur/nasi lembik sama lauk singgang (tenggiri/selar) atau ikan haruan (sup) dan sayur lobak putih. Sayur lain aku takleh makan sebab aku bentan kalau makan sayur lain. Dessert pula adalah orange.


Sapa kata makan lobak banyak air susu badan?? Aku rasa berbatang2 lobak aku makan takdenye pun air susu badan aku nak melambak2. Jangan harap le nak merasa bengkak tetek ke apa ke... meleleh2 ke.. basah2 baju ke.. takde maknanya. dalam seminggu dua je banyak.. sesudah itu si penghisap tetek akan mengamuk sebab tak cukup stok.


Aktiviti lain adalah pagi jemur ibtisam (yang dah sedia ireng.. nak bagi lagi ireng). Berpantang kali ini tak banyak sangat rehat.. sebab ibtisam dia nak berpegang aja... so aku marhaban dari dapur membawak ke depan.. dari depan membawak ke dapur.. begitulah hari2. Seksa wehhh nak tunggu sampai hari ke 21. Sebab lepas 21 hari barulaaa aku masukkan dia kat buai... baru tenang sikit aku... blehla basuh baju.. sidai baju.. lipat baju.


Berpantang di rumah Betaraguru jugak haruslah berstoking... berselipar... jalan takleh laju2 (aku berapa kali dapat warning sebab jalan laju). Rambut harus di tocang tinggi jam 12 t.hari style.
Param n pilis 3 hari je aku pakai... selepas itu aku tak pakai.. sebab habuk param n pilis tu kene kat ibtisam.. habis badan dia kene ruam2 sebab mende2 tu kan sumer panas.


Kristal follow aku stay rumah Betaraguru. Sementara the rest ikut AbangSayang stay kat Eco Living..


Okeh... role gambo je ye...

Roti bakar atau roti rentung

Bubur nasi/nasi lembik

Singgang ikan selar

Lobak rebus

Lihat.. bedungku sudah terurai... maka aku pun tido pulas..

Tubuh munggilku yang menjadi idaman wanita.... hahhahahhahaah

Dahle saya ni berkulit 'tan'.. mak jemur lagi... bertambah2laaa tan saya.

Mak: Takpe.. ko kan anak jantan... hitam ke putih ke pompuan tak kesah.. yang penting poket ko penuh... ada paham??

Ni sapa yang newborn ni???

Nampak shi-ro tu?? Dia ni kucing jahat/kucing setan yang kesampuk. Dia ingat si ibtisam ni toy gaknye.. asik nak terkam je... jentik tinga ko kang!


Skang saya dah besar.... alarrrr melalak pulak...

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

suka pose shi-ro..ala2 penjaga utama mr.ib..

noname

LayarLara berkata...

heheheh...

dia tengah susun punggung nak attack yang benonya...

Elyn berkata...

kak kenapa ko kene makan roti rentung ni??

LayarLara berkata...

Elyn,

Sebab nak matikan ragi kat roti tu yang boleh menyebabkan perutku buncit... akak kan cezar mana leh bengkung.. so.. kene elakkan mende2 yang boleh membuncitkan perut ku yang sedia buncit ni haaa..