23 Mac, 2010

isk..isk..isk..

Uwaaaa.....

Gigi oh gigi kenapa engkau sakit.... Takde lubang pun.. tapi napa ko sakit.. yang lobang pun tak sakit..

Sakit gigi lagi sakit dari sakit beranak wooo...

Lepas solat zohor tetiba tanpa semena2 gigi aku sakit..

Aduhh mengongoi aku kat birai katil menahan sakit. Baring salah.. duduk pun salah...

Aku memang jenis tahan sakit... tapi bila sakit gigi... uwaaaa.... meleleh air mata aku menahan sakit...

AbangSayang tanya.. aku just angguk kepala aje...

Aku tak suka telan panadol... tak suka.. tak suka.. tak suka... tapi aku dah telan 2 biji uphamol 650... hilang sakit?? takde jugak... dah 1 jam masih begitu juga..

Uwaaa... at last mintak Danial pergi rumah Kak Ina (selang sebuah) tanya kalau ada Prostan.. skali Kak Ina bagi gambir serawak... diulangi GAMBIR SARAWAK..

Apakah kaitan gambir dengan sakit gigi??

Katanya asah dan letak kat tempat yang sakit... Aku asah2 tak keluar satu apa pun... at last AbangSayang yang asahkan... gigih sungguh dia mengasah nak ngubat gigi bini dia...

Last2 aku cakap "Dah tak payah lah bang.. dah tak sakit... uphamol tu dah jalan..."

AbangSayang tengok muka aku...

"Ok..oklaaa.. bakla sini orang letak kat gigi...."

Rasanya pedoooo... menjejeh air liyur aku... sebahagian air liyur yang aku telan menyebabkan tekak aku pun pedoo...

Aku pernah dengo orang kata Gambir Sarawak ni bagus untuk tuuuuuuuuuuutt...

Aje gila wooo... jangan dibuat.. letak kat mulut pun dah kebas... kalau kat tutttttt... berkebas2 gaknya...

Opsss... ter 18sx plak...

10 ulasan:

adiwarnatasya berkata...

Panahan sakit gigi terseksanya Kanda.Pernah rasa berdenyutnya sampai ke kepala.Aduhhh!!!sakit sungguh...

*Kanda;
Kumuh dgn air garam berkali2, yg dilarutkan dgn air suam/tumbuk bunga cengkih halus dan letakkan pd gigi yg sakit,gigitkan cengkih tu.(insyaAllah reda)...

::SeLaMaT MeNcUbA:)::

Tanpa Nama berkata...

ada kawan ajar, kalau sakit gigi..cuba cubit2 peha kuat2 atau toreh2 peha2 tu,watlah teka silang kata atau BINGO column..
insyaAllah, xkan terasa dah sakit gigi tu

selamat mencuba!

noname

Tanpa Nama berkata...

gambirrrr???

sedikit meragukan jiran sebelah umah ittew

noname2

Ad berkata...

caries??

Ad berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
LiNda berkata...

wakakakaka..

saja jek jiran ko bagi gambir sarawak kann..kann...

Aku pun kalau sakit gigi, mahunya meroyan 2-3 hari .

sakit wooooo...

LayarLara berkata...

Adiwarna,
Kanda dah tau petua tu.. tapi tah kenapa kepala bleh tepu sangat time tu.. tak teringat lansung..

LayarLara berkata...

TanpaNama,
Ohhh tu pasal laaa peha kawan ko tu berbaris2 ye....

Memang bagus betul petua ini untuk diamalkan..

Ad,
Entah batu karang gaknye..

Linda,
Sampai hati ko gelak kat aku ye...

*Psttt... aku sangatlah bznya... besok aku bank in ye... first thing in the morning..

Elyn berkata...

kak sebab tu dulu saya pernah dgr mak cakap.... baik sakit bersalin dari sakit gigi hehehehe

eh saya ade simpan gambir serawak ni, org bg hadiah kawin!! ahaks saya buat perhiasan je... nak pakai??? idak leeee

Tanpa Nama berkata...

eloo..elooo..enibodi hom?

org lain sakit gigi bolehje menaip

noname