23 April, 2010

Masih lagi...

Kristal masih lagi buat latihan mata. See aku dah sampai gunakan gos n plaster. Penutup mata yang aku beli tu.. bukannye murah.. RM30 tak berapa keping habis ditampal merata2. Haaa sebelum mak ko ni diisytihar bengkrap merasalah ko guna teknik cenggini ye. Ada masa sehingga bulan 12 ni untuk memberi arahan kepada otak dia soh guna mata kanan. Sekarang memang kerahan habis2an. Aku paham dia tak selesa. Tapi nak buat cemana aku lagi kesian kalau mata dia tak memberikan tindak balas positif. Mata kanan dia boleh nampak, tapi blur. Blur sebab mata tu tak bekerja. Skang ni dia lebih guna mata kiri. Apa akan jadi kalau satu2 hal berlaku pada mata kiri dia??? Sebab itu aku beriya2 memaksa dia train. Kalau dulu berjaya force dia untuk 30 minit. Skang ni dia dah blehlaaa sehingga 1 jam 30 minit hingga 2 jam. Harap2 by Disember ni adalah perkembangan yang sangat2 positif. Kalau dah menginjak usia lapan tahun.. its tooo late.. urat mata dia dah keras.

Seee budak ni makin skinny.. tapi yang pelik mulut ngap ngip tak berenti... tapi jadi kurus kering. Ni tengah tunggu mak dia nak buat spelling. Sambil2 train kristal membaca.. sambil menyambil soh dia buat spelling...







1 ulasan:

Chenta berkata...

Kristal ,

Baca pelan2 yea sayang ...

and..

Anak ko samalah ngan anak aku yang nombor 2. Badan cekeding macam tak di kasi makan . Padahal molot asik kunyah non stop 24 hrs !