04 Jun, 2010

Badly injured

Skang ni kan minggu bebudak sekolah exam... Hari ini Danial exam pendidikan seni sama pendidikan jasmani. Danial ni memang ligat.. tapi aku pelik pendidikan jasmani dia bleh dapat C tahun lepas... hemm.. ni mesti cikgu suh buat lain... lain plak yang dia buat.

Danial request nak buat lukisan yang cop guna batang pisang, guna bawang, guna bendi, guna kentang.. So petang semalam AbangSayang sudah amekkan pelepah pisang...

Lepas makan malam... lepas kemas2 segala.. aku pun ameklah pelepah pisang tu, nak di potong jadi pendek2 cam cop. Sebab nak potongan menjadi serong, so aku tak guna papan potong pun, just pegang sebelah tgn, manakala sebelah lagi pegang pisau..

Zass... satu siap... zasss satu lagi siap.. Danial datang, sambil aku zasss, aku menoleh kat Danial.. Dan zup! Zap!... terus aku campak pisau... campak batang pisang... terus tekan jari telunjuk. Aku memang pasti aku terkene pisau n aku dapat rasa... hirisannya dalam.

Aku terus tekan tgn n pegi dok atas meja kopi. Beranikan diri bukak, darah terus meleleh ngan byknya... aku tekan balik. AbangSayang tanya kenapa... aku cakap kene pisau.. dia nak nengok aku takut nak bukak. AbangSayang bebel... terpaksa aku bukak jugak... serta merta meleleh lagik darahnya... Apalagi.. beliau pun memulakan aksi pertolongan cemas.

Aku ni penakut. Tapi diantara ramai penakut... aku penakut yg paling berani.. heheheheh tatap tak moh kalah. Aku cepat nak pitam kalau nampak darah yang freshhh... Mulalah adrenalin menjalar..ceaahhhh nak cakap ada keturunan Cullen gakk... Mulalah kepala aku aku akan berpk diluar kotak... ohhh.. kalo terhiris cenggini sudah sakit.. cemanalah agaknya kalau orang kene kerambit atau samseng yg kene pedang samurai.

Aku masuk bilik baring atas katil.. sambil tu tengok AbangSayang amek itu ini... Sambil tu mulut aku bukan geti beristigfar ke hapa.. balik2 cakap... Aduh bang... aduh... cepatlah bang... Bang ni kalau pegi spital kene jahit tak... Bang anto jelah orang gi spital... AbangSayang tak jawab.. sebab dia tau adrenalin menyebabkan aku jadi menyanyah.. bukankah aku ada keturunan Cullen.. hahahhahaha... lagi sket je nak kene tampo ngan AbangSayang.

Memula tutup ngan plaster... tak jalan habis lencun plaster dlm sekelip mata. So AbangSayang amek goz, tekap ngan goz n last skali plaster. Siap aje bungkus tangan aku.. terus aku bangun dari katil.. BANG GI KEDAI JOM, NAK BUAT KUIH APAM LAAA ESOK.. hehehehehehehhehehe.... orang yg dah cam dah nak mati tadi dah ok.

Tapi siyes denyut2 rasanya...

Inilah bahan2 yang aku gunakan untuk mencerakan diri sendiri..

Ini dah goz yang ketiga... masih lagi meleleh darahnya... see darah2 satria yang kering tu...

Sikittt je lagi nak terputus hirisan itu... kalo tak gerenti bleh jadi perencah nasi goreng pagi ini..






Haaa ni aku baru je snap... segar dari ladang... masih berdarah lagi.... Now aku kesukaran nak menaip huruf 'r' 'f'' 'c' 'v'

*pagi ini danial cakap... abang tak jadilah nak buat lukisan cop.. abang nak buat layang2 je... cesssss!


4 ulasan:

attyfir berkata...

adoi..ngeri .nengok nya .nasib lah tak putus hah..
lain kali hati2 tau .

LayarLara berkata...

attys,

tima kasih atas nasihatmu itu...

Tanpa Nama berkata...

eh..sama la kaler darah dgn victoria..

sah x match dgn edward !

noname

Elyn Sani berkata...

ketaqqqqqq