25 Ogos, 2010

Sangat bernas

Okeh entry yang sebelum ini isu potong2 tu kan..

Wah saya telah mendapat feedback dari teman2 yang tersangatlah bernas... dan saya sangat2 berterima kasih dengan pandangan kalian.

Kami yaitu saya dan AbangSayang telah mencapai kata sepakat. Memandangkan SKKP2 telah melanjutkan cuti sekolah sehingga 15hb (diberi secara sekolah gantian) maka pada 13hb tu AbangSayang akan bercuti dan pada 14hb pula saya yang akan bercuti n pada 15hb tu pulak kami akan xport budak2 kerumah Betaraguru.

Kenapa saya berkira sangat pasal cuti ni ye?? Sebab saya ada banyak planning untuk menghabiskan cuti di ujung tahun ini. Antaranya akan makan angin ke genting (jadiklaaa) dan Danial akan berkhatan. Cuti saya selepas ditolak cuti raya akan berbaki 6 hari. 6 hari itu akan distandby sehingga bulan 12. Itulah cuti rehat dan itulah juga cuti yang akan digunakan bila ada emergency. (Sedey wooo masih belum terkumpul untuk golden hand shake)

Well, sebagai menghargai pandangan dari orang yang sangat2 membantu ni... maka saya copy semula feedback mereka disini. Ayat2 ini akan saya gunakan untuk menangkis serangan balas dari AbangSayang....

[r][a][y] eusuoff berkata
Kalau strictly business, just bgtau and potong. It that person charrge extra bila dia kerja lebih, the person won't mind kalo kene potong pun kalo dah x kerja sampai beberapa hari.

ada setengah orang rasa yg since dia jaga anak kita, so jangan berkira sangat. Anggap je sedekah.

Then again, tgk semula nilai yang nak dipotong tu... pastu baru consider. Ada masanya, tak worth untuk berkira sangat jika jumlahnya terlalu kecil.

Oh ya...
kalau dia entitle for certain cuti.. x wajar untuk untuk dipotong gajinya.


Mr. Mussel berkata
mende kecik2, kalau potong x kaya pun majikan, x potong, x rugi mana pun.. tapi idea 10 hari cuti tu memang mabeless..elok kalau bagi tau dia awal.. tp jangan la cakap 10 hari setahun, cakapla 6 hari ke.. pastu kalau OT, leh amik duit atau amek leave (secara kumulatif).

Saya cadangkan.. x potong tapi kene xplain xnak potong, sebab lain kali kalau emergency dia leh tolak ansur.


Tiada ulasan: