16 November, 2010

not feeling well

Tak sihat.. sungguh2 tak sihat.

Sakit pala, selsema, rongga muka sakit, badan rasa melayang, peha rasa lenguh2.

Tapi mana peginya hingus aku ni... rongga muka sakit... Sah! hinggus aku dah salah jalan, dia pi masuk rongga muka... sakit tau... rasa muka berat.. rasa cam ada mende bertepek kat muka selain ko rasa muka ko kene tumbuk.

Malam tadi jam 9.30 aku dah masuk bilik setelah mengumpan Ibtisam ngan biskut sekeping. Mamat tu bukan mata duitan... tapi dia mata makanan. Mata dia hanya nampak.. food... food..food.. ko tak yah umpan dia ngan mainan... umpan ngan makanan je udah.. very fanatik food.

Terus aku rebahkan diri atas katil. Sedar balik jam 12.30 aku dah makin tak tahan. Tengok anak2 sumer dah tido. Tinggal lagi bapak eh tak tido. "Bang ada ubat selsema tak?" Saja aku tanya kat dia, walhal aku dah tau esbok rumah aku tu penuh ngan ubat dari makanan. "Ada kat peti es..." See laki aku tau aku tak sihat, bukan dia nak amekkan aku ubat, malah dia suruh plak aku amek sendiri. Dia sedang menatap lappy. Aku banting lappy tu kang! Kalau dia demam, makanan air n ubat aku hantar direct atas katil. Atas katil ok!... Takpe aku pasrah.

Aku kalau sakit or demam memang jenis tak makan ubat. Bukan sebab aku takut makan ubat. TIDAK. Aku kalau boleh nak biarkan sakit aku tu baik dengan sendirinya. Tak nak bergantung ngan ubat. Tapi tang budak2 sakit sikit je terus aku sumbat ubat. Takpe.. mak korang dah tua, antibodi kuat.

Tapi kalau nampak aku dah bukak peti es, carik ubat, itu maknanya aku dah flat. Pernah aku demam sampai pitam masa buat susu. Degil kata laki aku. Demam tak mau makan ubat. Ye.. menurut perintah, terus makan ubat.

Ok, sambung balik. Aku bukak peti es, cari ubat selsema. Ubat Klinik Zalina. Tak ingat apa tah nama dia. Biasa aku makan clarinase atau clarantine ubat selsema yang tak ngantuk. Tapi semalam aku makan yang ngantok punye. Lepas makan terus aku landing. Sambil dua2 tangan aku tekup kat muka, dengan harapan sakit kat rongga muka tu hilang. Takde mananya hilang pun. Aku pusing kiri rasa memberat kat kiri, pusing kanan rasa memberat kat kanan, baring menelentang pun sakit, telungkup lagi sakit.

Amik masa lebih kurang 30 minit baru ubat selsema tu jalan. Maka aku dengan senang hati terus tido dengan lena.

Tetiba dalam enak beradu tu, ada plak orang bisik kat telinga aku... "Abang tak leh tido".... padan muka.... sapa suruh ngadap lappy lama sangat. Aku rasa tak silap masa tu dah jam 2.30 pagi. Abis nak suruh aku buat apa? Aku tak menjawap pun.. senyap je. Rasa orang kat sebelah ni pusing kiri pusing kanan. Tangan dia pun tak reti diam. Usik sana.. usik sini. Oh... wat de.. nak je aku tempelak... Awak tak tau ke saya ni tak sihat???

Dia bisik lagi... "Abang takleh tido".. aku rasa adalah dekat 3 kali dia repeat ayat yang sama. Masa ni kat rongga muka aku dah hint2 akan rasa sakit semula. Aku tak bleh tido ok, ngan laki aku yang tah macam hapa tah.. Dia ulang lagi... Abang takleh tido... emangnya ada aku kesah ko takleh tido?? (dalam hati je). Last2 aku pun cakap... ATI PUN TAKLEH TIDO, DAH MAKAN UBAT PUN TAK LEH TIDO, MUKA NI DAH RASA MACAM KENE HEMPAS, TAPI ADA ORANG KAT SEBELAH NI BUAT SAYA TAK BOLEH NAK TIDO.." aku ingat dia paham.. rupenye dia tak paham... at last penyelamat aku pun berbunyi.... Ibtisam nangis lapar nak susu... hahahhahahah bagus Ibtisam.. bagus.. Good Work... mekasih Ib jadi penyelamat mak ko...

Hahahah... to be continued je lah ye bang..

Pagi ini masih tak sihat.. lenguh2 dah menjalar kat tangan plak tapi gigih nak update blog.



Tiada ulasan: