15 Disember, 2010

Lenyek Bayi



 

LENYEK BAYI... ADAKAH IA PILIHAN YANG LEBIH BIJAK?   okeh.. aku tipu.. tajuk yang benonya adalah LENYEK BAYI  je... Ish..ish..ish... apalah nak jadi pada manusia akhir zaman ni.Orang lain berebut2 nak anak/ beranak.  Tapi orang2 cenggini.. berebut2 nak buang anak.  Pelbagai usaha kerajaan dah amek untuk membendung pembuangan bayi ni, sampaikan bank bayi pun dah ditubuhkan.  Tapi kejadian seumpama ini masih lagi terjadi.





Kalau ye pun korang tak nak bayi tu, sesiaplah carik orang untuk bela.  Belambak aku rasa orang nak. Haa kalau dah susah sangat, meh sini bagi aku pun aku nak.  Ko bukannya buat projek hubungan intim hari ini terus beranak besok.   Ko kan ada masa 9 bulan 10 hari untuk berfikir, apakah tindakan selanjutnya.  Dah le sumbang mahram yang ko buat tu berdosa, ko nak tambah lagi satu dosa.


Isk..isk..isk... kalau ak lah kat tempat Lim Kin Chee ni (sila rujuk sot kabo 14 Dis), mau aku pengsan kat situ gak.  Dah le berdarah sket aku nak pitam, ini kan plak lenyek mayat bayi.  Office mate aku cerita mata dia kene cucuk untuk buang nanah ketumbit pun aku yang dah rasa ringan badan ini plak sendiri yang melenyek.



Er... sot kabo ni pun kekadang buat ayat.. waahhh kemain lagi ye... LENYEK BAYI... cam bunyi nak lenyek pisang je buat jejemput. Takpe.. bukan dosa pun.. dorang nak melariskan sot kabo.  Eh.. dah lari dari tajuk ni.



Bila perkara seumpama gini berlaku nak salahkan sapa ye?  Mereka dan keluarga mereka.... ehhh apa plak.  Pengetahuan memasing dah ada.  Bab hukum hakam... ishhh tak percayalah lah tak tau sumbang mahram tu salah.

Terus aku takde mood nak baca apa2 sot kabo arini.. .




Tiada ulasan: