14 Januari, 2011

'aa' bukan 'haa"

Korang ada problem tak dengan nama korang?

Yes... aku ada masalah ngan nama aku seperti yang tertera dalam kad pengengalan.  Bila aku pick up phone... especially office hour laaa... bila introduce je mesti ada problem.

"Saya Isni dari bla..bla..bla..."

"What?? Ismi?  Ismi bukan nama lelaki ke?"

"Bukan Ismi, but Isni.."

"Apa?? Siti"...

Dulu... masa aku belum operate hidung aku laaaagi bermasalah sangat nak sebut perkataan M.. selalu m tu akan keluar bunyi lain... contoh.. makan.. akan jadi.. bakan.  Sebab hidung blocking, angin tak leh keluar atau masuk.  Tapi skang dah ok... mana tak oknye.. dah labur 6k, gerentilah ok kan.

Kekadang aku dah tak kuasa nak jelaskan nama aku kat phone, ikut suka koranglah nak panggil apa, siti ke.. Ismi ke, Emi ke... gasak.  Kalau korang nak return call then sebut nama yang pelik2 aku rasa panggilan tu untuk aku.  Kat opis takde masalah... dorang KAK IS.. kekadang bunyik cam KAKIS.  Dan yang paling terkini semenjak aku ada FB dorang dah start panggil aku KAK CHENTA coz nick aku kat FB adalah LESTARI CHENTA.

Masalah panggilan nama aku ukan ngan orang luar je.  Ngan teman sebantal aku pun cam tu gak.

Dulu masa dah dekat hari nak nikah.  Aku paksa laki aku sebut nama aku bebetul.  ISNI ARIYATI.  Tapi biasa yang laki aku sebut adalah... ISNI HARIYATI.

Aku hangin ok.  Rasa cam terhina sangat.  Sakit hati aku dengar perkataan HA tu.  HA dengan 'A' kan tak sama.  Sampai aku ugut laki aku, kalau tak sebut nama aku dengan betul aku nak suruh saksi cakap TAK SAH!

Hari nikah je dia boleh sebut nama aku dengan betul.  Nowadays???

Lidahnya masih lagi begitu.... takpelah.. i lap u jugaklah...


2 ulasan:

attyfir berkata...

ujung nama kita serupa..

LayarLara berkata...

attys
heheheh... seperti telah ditakdirkan.. maka kita pun bertemu.. ahaks..!