17 Januari, 2011

Donut Ulat



Hari Sabtu lepas, makcik AbangSayang ada buat kenduri arwah.  Kendurinya di Sungai Rambah, Pontian.  Maka aku terpk nak bawak juadah apakah nanti.  Oh ye... terus aku terpk donut.  Memandangkan sekarang ni aku tengah rajin gila buat kuih... maka aku pun dengan senang hati membuat kuih donut.

Tapi aku telah memberikan nafas baru kepada bentuk donut.  Aku dah agak, kalau aku bawak donut bentuk bulat... orang gerenti tak layan punye.   Sebab mesti dorang cakap.. alarrr... donut??? sama je rasa dia...   Well aku pun ubahlah bentuk dia serupa macam itu role jugak.  Cuma dalam dia tak ku bubuhkan inti.  Luar dia aku salut ngan gula halus.

Memang betul... sampai aje kat kampung.. Dorang sumer kepelikan melihat kuih aku yang cantik itu... APA NI?? dengan selamba aku cakap... DONUT..

Sebab rupe dia yang lain... maka berebut2 orang makan.. hahahah mereka tertipu... tapi aku bleh kerat jari... donut ini adalah sangat gebuuuussss n lembut...

Nak resepi??? korang pegi je kat sini...

4 ulasan:

nur berkata...

Haha.. tajuk tu punyela eksotik nama dia..

Jemput keALL IN ONE
follow sini ye

LayarLara berkata...

Hai Nur,
Thanks... i follow u yek..

atty's berkata...

masa lom goreng sejibik ulat.

LayarLara berkata...

Attys,
sudikah kau memakan ulat itu?? hahahhaha