12 Januari, 2011

Mukadimah Apa Di Dapur

Bagi sesapa yang meringankan tangan pergi kat ruangan APA DI DAPUR disini ingin saya maklumkan.  Segala resepi masak memasak yang saya bentang ini bukanlah resepi yang gempak2.  Resepi yang sedia ada hanyalah resepi2 golongan marhain seperti saya. 

Saya tau, ada antara viewers yang cakap... hek elllehhhhhh resepi cenggini punnnn nak kongsi.  Tak pe, tak kesah.  Apa yang penting kejesamaaaa saya bersedia berkongsi resepi2 budget dengan viewers.

Motto saya dalam bidang memasak adalah, GUNA SAJA APA YANG ADA. No rules! No Protocol... Tidak menggunakan barang2 yang sukar untuk dicari di dalam dapur atau di kedai.  Dan yang penting semua resepi saya adalah type2 hotel budget punye... kata golongan marhain kannnnn.... sebab itu presentation pun ala2 ado2 saja.  Di tambah plak lagi... snap pun guna S302 saja...

Okeh..... selamat merolling! (marah cikgu bm cenggini... )



Tukang Masak Golongan Marhain

Tiada ulasan: