11 Februari, 2011

JAKIM berusaha banteras Hari Kekasih


Aku dengar radio Sinar.FM pagi tadi.  Ekceli bende ni dari semalam aku dah dengar.  JAKIM berusaha banteras Hari Kekasih.

Ekceli mende semua pihak haruslah bekerjasama.  Kalau tidak, sembilan bulan sepuloh hari selepas ini gerenti ada pembuangan bayi secara besar2an.  Bukan setakat JAKIM je harus main peranan, media massa, pihak2 hotel, dan orang perseorangan perlu sama mengambil perhatian.

JAKIM beriya2 nak banteras, tapi cuba kita perati kat TV, karang  siap ada slide banner kecik kat bawah untuk ucapan hari kekasih.  Tu belum pihak2 hotel lagi.  Lunch Buffet istimewa sempena hari kekasih.  Pastu room rate menarik sempena hari kekasih. Ye laaa dah dapat offer harga istimewa makan2.  Takkan makan2 je kot.  Dapat lagi pulak harga istimewa untuk penginapan. Haruslah ke babak seterusnya.  Ni yang nak ternyanyi lagu Suhaimi Meor ni..

Dulu masa aku sekolah ingat lagi, sempena valentine day, member aku pun beli hadiah untuk boypreng dia.  Tapi ko tau je lahhh budak sekolah kan... pensil 4b 4 batang yang di bungkus lawa2.  Eh.. bukan aku eh... aku dulu sekolah adalah sangat tak glamer dan tak menarik minat mana2 budak lelaki pun.  Glamer sebab kembar adalah.  Nama nak dapat surat cinta misteri ke... nak dapat blind date ke... jauhhhh simpang.  :Insaf:

Ekceli kan... kalau nak tunjukkan kasih sayang, bukannya satu hari je... setiap hari haruslah ditunjukkan kasih sayang tu.  Pada aku... tak salah nak celebrate hari kekasih.  Straight to the point je la.. sebenarnyer CARA sambutan tu yang perlu dipertikaikan.. Tiada apa apa masalah dengan sambutan Hari Valentine, tetapi cara sambutan yang perlu diteliti.

Tapi dalam hal2 seumpama ini... sapa yang perlu di salahkan ye?? Pendek kata, banteraslah cemana sekali pun, tapi IMAN dalam hati tu yang perlu di tanya. Kalau dari awal dah pasang niat yang bukan2.. hemm.. tepuk dada tanya selera.  One more things... kalau nak buat jahat tak semestinya pada hari kekasih je... apa yang penting??  kejeeeesama... IMAN di DADA.


Amal makruf, nahi mungkar.




1 ulasan:

attyfir berkata...

hari-hari adalah hari berkasihsayangkan..

nak buat pe sambut valetine day tuh..

Jom baca: Senyum Lebar