16 Februari, 2011

Syukur..

Alhamdulillah syukur adik aku dah kuar dari spital. Skang ni ada melepak kat rumah.

Sebelum discharge doc pesan, kalau ada sakit kepala, kalau ada muntah, kalau darah kuar lagi ikut telinga, segera ke hospital.

Tapi satu nikmat Allah telah ditarik.  Pendengaran telinga kirinya hanya 10% saja berfungsi kesan hentakan kuat.

Buat masa ni adik aku kene jadi vegetarian.  Sebab haritu ada small bleeding kat kepala dia, daging, ayam seeafood kecuali ikan akan membekukan darah2nya, so maknanya dia kene makan sayur je la.  Selama bertahun2 hidup dia asik ayam ayam ayam ayam ayam ayam... tinggal tak tumbuh kepak je.

Bulan 3 next appointment untuk memastikan small bleeding kat dalam kepala dia tu.

Aku sangat lega, harap2 adik aku berubahlah menjadi manusia yang lebih berguna kepada diri sendiri, keluarga, agama dan bangsa.

Alkisahnya selama dia warded tu, dia  macam hilang ingatan.  Dia hanya 100% kembali pada dirinya pada hari nak disscharge. Tanyalah apa saja perkara yang dia lakukan sebelum kejadian confirm dia akan termenung... pastu ENTAH!.  Lansung tak ingat.  Cemana dia jatuh, pun dia tak ingat.  Dia kata dia ingat dari Shell Taman Sri Putri, dia berdua ngan kawan dia pegi Kg. Laut. Pastu dia terus rasa EH... CEMANA AKU ADA KAT HOSPITAL NI...

Tanya ngan kawan2 lepak dia, dorang cakap adik aku kata nak pegi Kg. Laut sekejap, tapi dorang tunggu 20 minit tak patah2 balik pun.  Dorang follow, tengok adik aku dah terduduk kat tepi jalan.

Tanya plak ngan kawan dia yang lain... lain version pulak.. Haiihh... tanya 10 orang.. 10 orang lelain version.  Jadi tak guna tanya.. sebab tau korang penipu.  Tapi aku cam ada rasa yang sebenarnya adik aku ni kene pukul kot.  Takkanlah jatuh motor, terbang cam superman, bleh takde patah ke hapa.  Paling2 terkehel ke.. Masa dulu dia terbang macam superman, patah peha dia.  Hem... wallahualam.  Apa yang penting sekarang adalah adik aku cepat sembuh.




Tutup telinga sebelah memang confirm tak dengar pape.  Ok bagus! lepas ni aku bleh ngumpat ko secara mega.

Tunduk, sedang disekolahlah oleh abang ipar

Tiada ulasan: