09 Mac, 2011

Al-gonjeng..




Pernah tak korang pada bila2 masa ketika sedang reverse parking n sudah masuk bebetul dalam kotak. Korang tekan break n clutch (sorry kalau salah eja), tetiba ko rasa keta ko masih lagi bergerak ke belakang.  Dengan nervousnya korang tekan break itu sekuat2nya macam nak tembus lantai.  Yaaa pasti ko dah tekan break, tapi keta ko masih lagi bergerak, tidak mudah hilang punca, korang tarik plak handbrake.  Wah... masih lagi bergerak keta ko... serius gila gelabah! mata tertancap pada kaki.  Yeee betul brake yang aku pijak, bukan minyak... so..menanti saat keta masuk longkang. 

Tapi hakikat yang berlaku adalah... ye... keta ko memang dah berhenti, break korang memang berkesan, tak rosak lagi.  Rupenya keta sebelah dia sedang reverse nak keluar secara perlahan.  Ohhh patutlah aku rasa keta aku cam bergerak jugak.  Gila kentang betul...

Gonjengnya ko Isni.  Situasi cenggitu biasa aku rasa kat bustand, nak2 parking bersebelahan ngan bas.  Walaupun keta kita tak bergerak, bila bas kat sebelah bergerak ngan perlahan2 aku rasa cam keta aku yang bergerak.

Okeh cita ngeri jugak yang lain..
Ahad lepas aku sefamily pergi ke rumah makcik aku  area town.  Korang pun tau je lah, sekarang ni jalan raya kat jb ni, tutup sini, bukak sana, eiii tak paham aku. Kesesakan haruslah berlaku.  Yang drive ketika itu adalah teman tidur aku.  Memandu dalam keadaan keta banyak, bleh plak dia berapat2an ngan keta depan.  Tetiba keta depan break emergency.  Maka laki aku tu pun teremergency gak... tapi serius ko.. keta belakang aku dia punye break dah mencicit2... Aku tengah hold ibtisam,  aku siap dah kedepankan badan aku ngan ibtisam, sebab aku dapat rasakan kejap lagi keta belakang akan hentam belakang keta aku.  Aku serius gila siap tutup mata, pegang ibtisam kekuat.  Dan bunyik itu berhenti.  Fuuuuuhhhhhhhh!!!! break keta tu memang mencengkam... tak langgar pun keta aku.  Lega....

Pesanan untuk laki aku.... ingatlah pemanduan dua saat.

Cecita..cecitu dari aku

1 ulasan:

MiMiEyAnA berkata...

ha ha ha! aku p0n selalu gitu,,panik beb! kadang2 pezal drive,, aku siap marah dia lagik walhal dia dah tarek handbrake!