29 Jun, 2011

Hari Terbuka SKSS

Last week ada Hari Terbuka sekolah anak2 aku.

Hati aku dup dap dup dap dup dap rasanya mau pecah... aku cam fobia nak jumpa cikgu2 ni.. Maklumlah kat sekolah bukan kita tau perangai anak2 kita cemana kan.  Kalau elok sedaplah sengih sampai telinga.. Tapi kalau sebaliknya... sengih sampai telinga gak... menahan malu.

Aku pegi sekolah bawak kesemua 4 orang permata hati aku tu.  Babysitter takde, sebab dia pun keluar amek report card gak.  Dah le aku parking jauh.  Mendukung si Ibtisam, memimpin si Zahra, mengejar si Danial ngan Kristal.  Sangat mencabar ok.  Aku rasa aku dah cam Mak Banang plak, dah le pakai high heel.  korang boleh bayang...mendaki bukit,  kelek anak kat pinggang sambil pakai heel, pastu jerit2 kat anak suh jalan elok2, jalan cepat2... huh... tak bleh laaaa nak bayangkan kan??? takpe korang bayang aje pompuan buruk2.. haa cam tulah aku masa tu.  Sesilap laki aku pun kalau nampak aku masa tu... dia mesti lari sorok belakang kedai.

Alhamdulillah keputusan anak2 tidak mengecewakan.  Kristal dapat 7A dan 1C.  Yang C nye subjek bahasa arab... takpe.. bukan teras pun.  Mak ko pun dulu cenggitu gak... yang aku ingat sampai sekarang ni adalah jumjumatun, tomatimun, raksun... korang ado??? hahahahahha  Komen cikgi dia adalah DIA SANGAT PENDIAM... BAGAIMANA DIA DEKAT RUMAH PUAN?? kat rumah??? kat rumah rasa cam nak piat telinga dia je cikgi...

Danial plak dapat 2A, 6B, Komen cikgu pulak adalah.... tak gegi dok diam, bising dalam kelas, tak bawak buku, tak siap keje sekolah.... Kecik besooo jeee aku tengok dia.... dalam hari2 dok pantau keje sekolah dia, hari2 dok pantau dia kemas beg sekolah... masiihhhh tetaaaaaaaaap ada ruang untuk dia konar..

AbangSayang dah janji ngan Kristal kalau dapat no. 5 kebawah dia akan dapat beskal baru.  Beskal lama boleh sedekah kat Zahra pulak.  Mak dia janji apa??? Lalalalalalala.... dapat makan Kehepci pun dah bagus...

Premiee satu masa dulu...dah beso... dah darjah satu.... Dulu aku paling takut memikirkan cemana dia ni nak gi sekolah?  Beg tentu lagi besar dari dia... larat ke dia nak bawak beg, larat ke dia nak turun tangga...  

Muka confident dapat straight A, peeggiiiidahhhhhh .   Siap ko... nanti mak rebus PS ko, ngan bola eh... koleh makan secara berasingan atau pun bersekali... 

Result Kristal.  Jangan ko tanya mana result Danial... tepuk dahi aku 40 kali nanti... 




Tiada ulasan: