30 Ogos, 2007

Sehari menjelang Merdeka

Tajuk di atas takde kene mengene ngan apa yang aku nak bebel ari ni... heheh...sajaje bikin gempak...

Smalamkan adalah satu hamba Allah telah menyalak2 di waktu petang kat opis ni. Aku taulah dia tu officer yang kuat kipas sate tapi kalau nak mintak staff buat pape, takyahlah nak menyalak2 sakan. Budak2 kat sini pun bukannya jenis tak reti bahasa. Tapi kitakan orang yang terkenal ngan adab dan sopan santun, so apasalahnya cakap dengan sopan santun. Kalau lembut bahasa terus masuk kat hati... ini kalau dah menyalak2 nak aje aku hadaiahkan penyepak. W/pun yang disalakkan tu takde kene mengene ngan aku, tapi aku tetap rasa tak senang dengan the way dia mengarahkan orang2 yang dok di bawah dia. Arahkan orang cam mandur zaman hamba abdi jahiliyah... merdekalah sket... besok lusa kalau kene santau dek orang, jangan dok nak tunding2 jari, aku gigit kang jari tu.. baru tau....aku tak sukalah dia suka cakap perkataan SI*L.... apalaa. .gurau pun guna perkataan tu...

**************
AbangSayang hari ini kuar awalll sangat, kul 4 pagi dah kuar, nak pi Singapore katanya. So hari ini aku solo menguruskan anak2 diwaktu pagi. Alar.. bukan tak biasa.. kul 6.30 aku dah kejut danial suruh mandi, pakai baju n sarapan sambil tu aku pun mandi gakle, eeiiiikkk bukan satu bilik air ok... aku mandi kat bilik depan, danial mandi kat bilik air belakang... aku bersiap then danial ketuk pintu mintak butangkan baju dia. Budak ni kalau takde ayah dia memang beri independen, mandi, gosok gigi, berpakaian, berbedak, bersikat, berminyak, bersarapan sumer leh buat sendiri... tapi once ayah dia ada... mandi pun kene dukung kat bilik air.. pakai baju pun tak pandai... sumer tak pandailah... patutkah?? manje...

Aku pun... sebab takleh solat, berbedak bagailah... pakai baju sahara uuu ari ni.. eheks... okeh dah 7.15 pagi waktu yang sesueeeiii sangat untuk kuar rumah... oppss ada sampah kat dapur.. biasa tu kerja AbangSayang, tapi dia takde kan.. so.. i yang comel ni kenelah take over. Sampai aje kat pintu depan... la... plastik ni bocor... abislahh menitis air dari dapur ke depan... alahaii dah kul 7.15 ni... terpaksalah i moping dari dapur sampaile kedepan.... tengok bag skolah danial... alamak.. kene air sampah gak le... hampeh, aku basuh sket then lap... skali danial cakap... tak moh lah pakai bag tu.. bag tu dah busuk... alahai sayang... waktu kecemasan ni... aku pun pegi bilik danial amik beg dalam lemari dia... alarr ini dia tak mau.. itu dia tak nak... at last dia nak bawak beg isi kain... aaahhh gasaklah kau danial.. last day skolah pun.. hahahahah.. oh AbangSayang aku begitu penasaran tanpamu... muahahhaha

Dah on the way gi umah baby sitter... "danel nak bawak roti canai ari ni"... hari ni aku tak buat bekal dia, cadang nak beli je.. skali dia mintak roti canai... adooo memang kes betul pagi ni... kedai dah le jauh... gerai roti canai tak meniaga plak.. aku pujuk dia bawak nasi lemak aje ye... muka mencuka betul...

Kuar dari rumah baby sitter dah kul 7.36... diulangi 7.36 beb... nearly 7.40... aisehhh selalu time gini aku dah hampir nak masuk kawasan universiti... tapi hari ini aku masih lagi di ECO LIVING... aiiiyaaa... aku pk nak buat formula one.. tapi bila pk.. kalau dah lambat tuuu pecut cemana pun u r still late... takpe.. buat bodo je.. lagi pun bukan slalu aku lambat... tapi kan hari ini MatMisai baru naik keje, then tengok staf dia lmbt.. mesti dia pk aku hari hari lmbt sepeninggalan dia... oh ye.. MatMisai belikan aku n klik aku jeruk sorang sepeket.. oh indahnya... sori selingan.

Dah kat highway alahai mamat manalah yang pandai dok menyusun keta atas jalan ni.... aku kalau lambat ni mintak mintak tak terserempak ngan lori suntex.. bukan apa.. dia bawak perrghhhh kalau nenek aku hidup lagi laju dia jalan... dia ingat bercinta kat atas jalan agaknya amik sweet time all the way... apekehek...

Disebabkan kelembapan dorang, aku miss lampu hijau. Duduklah aku di baris hadapan lampu traffic. Hem.. lampu tukar hijau je.. aku terus memaksa enjin keta aku bekerja diluar jangkaannya.. aku rasa ekzos keta pun bunyi ngaum dek kuasa pecutan aku.. muahahahah makan asap le sapa kat belakang tu...

At last sampai gak kat opis... slide 8.02.. dah merahhh.. lambat... tapi aku rasa ini first time aku lambat bulan ni... hehehh. Tengok tray.. tu dia Mat Misai dah melambakkan amanatnya....

******************
Aku pelikla... sepanjang Mat Misai takde.. aku begitu malas untuk blogging.. tapi bila dia ada.. semangat ku begitu membara untuk blogging.. pasal eh???

Okesss aku nak tunjuk mesin jahit baru aku...hehheheheh aku baru beli hari Sabtu lepas... cikgu jahit aku cakap tak kesah jenama apa mesin as long as dia ada minyak... heavy duty laa.. aku pun tak tau kenapa aku nak beli mesin besar... bukannye aku tukang jahit.. tapi aku rasa itu untuk kepuasan... heheheh nak tau berapa harga?? okeh... harga dia 1500 tapi aku tawar2 dapatlah 1200 okehlah tu.... haaa aku dah menjahit bagai daaaaahhh...




ini mesin jahit baru








ini tabel runner aku buat










ini meja kopi punyee






* P/S : Untuk kawan2 sepenjahitan ku... silalah tengok mesin baru ku ini... langsingkannnn...muahahhahahah


Tiada ulasan: