14 Januari, 2008

Insomnia yang menjadi2

Adooo... penyakit susah tido aku ni dah makin menjadi2 n melarat2.. bayangkan aku masuk tido kul 12.40... tapi kul 3 pagi baru aku leh tido... kul 5.30 pagi aku dah bangun..

Akibatnya aku sangat mengantuk dan sungguh merasa lesu..

Friends.. korang ada petua untuk mudah tido tak?? Ikut rasa nak aje aku telan pil tido.. tapi aku tak pernah ada pun pil tido tu..

Pening dah pala aku ni... Dah tersangap2 ni... ohhh ngantuknya... Kalau siang pun aku ngantuk tapi bila aku nak tido mesti tak bolehlaaa.. ohhh hilang sudah nikmat tidurku...

5 ulasan:

Ad berkata...

ni petua diri aku masa form 5 dulu..imsomnia jugak..tp aku rawat camgini..30 minit sebelum tido,pi jogging atau bersenam samapi berpeluh..pastu mandi(dgn air suam seelok2nya)..pastu minum air suam..pastu pi kat katil..berzikir..sedar2 dah tido jerr.

atau petua omputih..ko kira la kambing biri2 lompat pagar..

LayarLara Legendary Of Journey berkata...

Hem... malam ini aku akan cuba petua dari ko Ad.. tapi smalam aku beristigfar... makin segar bijik mata aku... aku ingat nak telan ubat batuk malam ni..

viruspadu berkata...

susah tu ...
erm, dah try amik buku baca ke? kot2 la ngantuk

Ad berkata...

iskh..kak lara..ubat batokkkk???bahyer tue..

ni ha..satu lagi petua..siang jgn sesekali tido..kelip mata pun jgn..jgn bg mata rehat..malam nanti pandai la mata tu suh pejam secara otomatik..

LayarLara Legendary Of Journey berkata...

Pn. Virus,
Masa baca tu dah sangap2, letak je buku terus segar.. hampeh..

Ad,
manalah aku sempat tido siang Ad.. kalau aku tido pun tak bleh tido.. harap pejam mata je... penat tau berlakun tido ni..