04 Mac, 2008

Huwargghhhh..

Huwargghhh.. ngantok...aku telah kembali ke lembah yang senyap sunyi dalam keadaan mengantuk.

Semalam petang balik keje lepas letak barang2 sumer aku lepakkan diri kat ateh katil. AbangSayang balik awal semalam, so budak2 kalau bapak dia ada aku ni ibarat cam ado tak ado jelaaaa... Mana tak, bapaknya memang manjakan anak.. aku ni ibarat cam mak tiri je laaa heheheh..

Si kristal adalah dalam 20 minit baru dia perasan aku melepak atas katil, so dia pun masuk bilik jadi mak kepoh. Napa mak pakai cam ni? (camisole n kain dalam je.. takdela seksi pun). Pastu dia nampak lah pulak navel aku yang dah menonjol... "eh..eh.. napa pusat mak kat atas?" Agak2 korang apakah yang perlu aku bagi jawapan kat budak yang tengah peringkat naik ni eh? Banyak betul dia tanya... napa cam gitulahh... napa cam ginilah.. napa perut mak besarlaaa... dia bleh tanya plak... ada bola ke ada baby... apa kejadahnya plak mak nak bubuh bola kat dalam perut mak dek oii...

Lepas magrhib kitaorang pegi Skudai, coz AbangSayang ada aktiviti berkaitan pilihanraya. Aku rasa malas betullll nak ikut... tapi disebabkan budak2 akan histeria tak hengat dunia kalau tak dapat ikut bapak dia keluar , nak tak nak aku pun terpaksa membontoti AbangSayang. Elehhh bukan dapat ikut AbangSayang pegi bilik gerakan pun... melepak rumah mak aku jelaa.

Aku sampai Betaraguru 1&2, Mak Ein N Pak Ucu tengah siap2 nak bertolak ke Perak. Pehal plak ni..? Ohhh rupenye dapat berita Opah sakit tenat, paru2 berair, dah 4 hari tak sadarkan diri n doktor kata 50-50, doktor pun dah suruh bawa balik je. Korang mesti wonderkan.. aku orang Johor, parents pun owang Johor, tapi cemana leh ada Opah kat Batu Gajah, Perak pulok kan.. Opah tu ekcelli mak mertua kepada adik mak aku... memang dah kenal sesangatnya... tak le sesuai kalau tak pergi melawat.. Aku ni plak pakkal je bekerja n tengah terboyot... kalau ikut hati, mau juga aku pegi melihat Opah tika dan saat ini. Takpe, aku buat conference je ikut telepon sat lagi.

Dalam kul 10 malam, aku msg AbangSayang, bagi tau budak2 dah ajak balik (aku tak buat cerita rekaan ye.. memang dorang dah ajak balik). Aku tengok AbangSayang dah semacam je... dia memang selsema n batuk... tapi malam tadi dah jadi demam plak... aku bebel kat AbangSayang, sebab dah tau sakit tak nak pi klinik, tahan makan je ubat yang ada dalam stok...

Sampai rumah, dorang nak supper, aku buat mee goreng mamak, tiga beranak tu makan, aku terus jadi suster bagi AbangSayang n Danial ubat. Kalau aku tak bagi memang takdenye dia nak makan... geram tul.. sayang sangat ngan penyakit tu gamaknya... Si kristal pun aku ada dengo cam lendir kat hidung dia.. tu dah nak menjangkit dari bapak dia lah tu.... eiii geramnyaaa...

Kul 11 lebih dua beranak itu sudah belayar kapal sabut.. tinggal si Kristal je blom lagi.. masih mengutai2 mulut, masih lagi ngan projek2 mega dia... aku dah ngantok pun dia masih lagi ajak lawan bercakap... amek sikat buat saloon kat mak dia yang dah mamai... at last kul 1.20 pagi baru dia tido... Mata aku plak jahat... sangat jahat ok... elok je Kristal tido, mata aku bleh jadi segar bugar...

Dalam layankan bijik mata suruh tido.. aku tengok jam.. aisehhh dah kul 2.40 pagi.. bila nak tido ni??? Entah aku pun tak pasti kul berapa aku tido... yang pastinya kul 5.40 aku dah bangun..

Cam biasa mata aku koyak rabak pagi ini.. ohhh sangat mengantuk... huwargghhh...

3 ulasan:

Ad berkata...

sian mata ko kak lara..

ni nak bagoi tau,ad ni dealer spek mata ray ban,leh bg diskaun spesel..nak???

tag: mampu menutup mata anda dan memperbaiki rupa anda!!!

PuteriSatu berkata...

loor hai.dah datang balik penyakit ko tuh...aku ni pantang anak aku tido...aku pun tido sama..kekadang terus sampai pagi...klu bangun pun..bangun bancuh susu kat Aqilah je..itu pun mata tertutup! kekadnag sebelah je buka mata time bancuh susu tuh...ada sekali yang kelakar...aku bagi Aqilah botol susu yang tak bukak tutup botol..Aqilah punyala jerit tengah memalam buta..teruk tul aku!...

LayarLara Legendary Of Journey berkata...

Ad,
sorrylah aku tak pakai rayban... heheh aku rabun... pakai spek.. spek aku pun dah ada photogray... ko pi jual tempat lain eh..

PuteriSatu,
Tu le yang aku tak tahan tu tuan puteri.. mehla bagi pinjam mata ko kat aku leh tak?