08 Januari, 2009

apa tu????

Alamakkk cemanalah aku leh lupa nak cita mende yang gempak ni....

ehhhh bukan.. bukan gempak... kira cam.... suprise sangat... ehhh bukan.. bukan...

er... seram.. ye... seram..

W/pun rumah aku ni bukannye ramai yang datang baca pun... tapi ada aku kesah??

Tak kira nak cerita gak..

Gini.. ahad malam senin yang lalu... (cam siot ayat aku..) kita orang (aku, AbangSayang, Danial, Kristal n Zahra laa sapa lagi..) nak pegi amek si UDA. We olz kuar rumah lepas magrib n singgah kedai cermin mata WORLD (kedai kawan AbangSayang) kat pekan francais nak betulkan cermin mata si Kristal. Memula nak singgah sekejapan saja tapi almaklumlah AbangSayang kalau dah jumpa kawan dia ... sekejap jadi sejam...

Dalam kul 930 gitu kita orang sampai kat Kampung Bakar Batu dapat call dari UDA, dia suruh lengah2 sket sebab orang tengah tengok barang make up dia.. AbangSayang pun ajak le we olz singgah makan kat WARONG MAKTON. Kate pakcik aku kat situ sedap makanannya. Aku makan tahu bakar.. sangat lembut... AbangSayang makan nasi ayam goreng, bebudak memasing makan nasi ayam... Zahra pun numpang nasi ayam gak..

Sekonyong2 tengah makan.. biasalah bawak anak2 ni mestilah ada siaran tergendala kan... si kristal mau terkucil... aku pun bawakle minah ni pi toilett... mak aiiii jauuuhhhh kebelakang daa tandasnya.... jalannya kecil n suram... aku rasa semacam. Tapi pasal minah ni dia punye pundi kencing bukan cam aku punye pundi makanya aku gagahkan jugak.

Dah le suram.. seram.. si kristal ni bleh nak cuci tangan guna sabun lama2 plak.. nak cuci kaki bagaile... kang aku tinggal kaangg aaaa...

O.t.w nak pi ke meja... tetiba si kristal bleh cakap ngan aku... 'MAK.. KAT SINI ADA ORANG MATI KENE BUNUH KAN?"... "KENE CUCUK NGAN PISAU"... "BERDARAH2.."

Aku main hem..hem aje... aku sangat terkejut... apa yang budak umur 4 tahun tahu pasal MATI KENE BUNUH... tapi memang aku rasa felingzzz yang very the uneasy..

Sampai kat meja cont. makan2 lagi sampai licin... pi amek UDA dan terus pulang ke rumah.

Gitu gini begitu begini... aku tengok UDA dah tertido kat sette.. budak2 pun dah tido, aku pun masuk tido gak. AbangSayang funnnn follow gak... sebelum tu AbangSayang gerak UDA soh masuk bilik..

Dalam 10 minit gitu AbangSayang kuar bilik nak pi dapur.. aku dengar dia borak2 ngan UDA.. laaa tak tido lagi si UDA ni.. tadi dah telentok sangat kat sette.. tapi lain macam kuat suara si UDA. AbangSayang masuk bilik.. tapi tak cakap apa pun ngan aku... maka selepas aktiviti tambahan aku pun tido.. tapi dalam kul 1.24 pagi cam tu tetiba je si Zara menjerit.. kuat menjerit pastu melalak tak mo diam.. aku sapukan minyak manalah tau ingat sakit perut ke apa... tak diam.. buatkan susu, ingat haus... tak gak diam.. at last aku baca ayat kursi n 3 Qul sembur kat telinga kiri n kanan dia diam terus tidur..

Pepagi buta AbangSayang pun cita ngan aku...

UDA masuk bilik kebas2 katil terus tido. Suddenly dia dengar AbangSayang marah2 Danial kat dapur. Bleh tahan kuat bising. Ape hal plak Pakcik Aman (panggilan UDA pada AbangSayang)
ni marah2 tengah malam. UDA tak selesa atas katil, seret tilam turun. UDA paling ke arah dinding. Tiba2 rasa ada orang lonjak2 atas tilam. Ishhhh Danial ni dah kene marah pun bleh lonjak2 atas tilam plak. UDA toleh nak marah danial... ERKKKKK takde orang... UDA pk maybe perasaan dia kot. Then UDA tarik selimut tutup muka... aiiissshhhh tak bernafas plak... isk tak bleh nak lelap mata pulak. UDA turunkan balik selimut.. suddenly ada tangan besar tutup mata UDA... kira2 nak tolong dia tutup mata lah tu.. UDA ronta2 hilang.. Uda paling semula ke dinding.. tetiba tangan tadi tolak UDA rapat ke dinding sampai UDA rasa sakit... UDA jerit ALLAH..ALLAH.. suddenly bende tu hilang... UDA lari keluar bilik seret tilam n bantal skali hushhhh kalau aku le dah takut aku tinggal je tilam ngan bantal tu...

Bila dia kuar bilik tu yang terserempak ngan AbangSayang....

Sapakah gerangan yang UDA kata marah2 kat dapur like suara AbangSayang..???

Sapakah gerangan yang melompat2 kat atas tilam??

Sapakah gerangan yang empunya tangan besar tutup mata UDA??

Sapakah gerangan yang menolak UDA sampai melepek ke dinding???

Ia adalah...... kita lihat dulu apa kata penaja.. heheheh jangan2 mende yang Kristal cakap orang kene bunuh tu ikut aku balik kot... sooo scaryyyyy...

Tapi alhamdulillah malam itu saja kejadiannya... takde ulang tayang..

Ad.. ko tak kesian ke ngan UDA??? hahahahahhaha Next week aku promise tepek gambo UDA kat sini..

5 ulasan:

zAnNa@mAMaBaTriCE berkata...

uih...seram nie sis

apakah gerangannye itu

Ad berkata...

ciss..berani sungguh si tangan itu mengaapa2kan uda..

sat na UDA, nak antar antu yg leh lompat2 cina ni ha..tolong jaga umah tu..

(jgn si hantu cina ni plak melompat2 kat katil kanda sudah lerr...)

LayarLara berkata...

Zana,
haah seram gak, nasib baik sementara saja...

LayarLara berkata...

AD,
Ceh.. biar kanda sepak hantu lompat tu dengan dua2 belah kaki..

MamaSofif berkata...

is..kebtulan minggu lepas lalu kat bakar batu..kita pun jeling2 la warung yg diceritakan ni....takutnyeeeee...