12 Februari, 2009

Rambut sopak

Aduuuhaiii anak dara aku ni…

Sadis tul.

Smalam petang lepas mandi dia bersiap2 berbedak bagai dalam bilik.

Aku past by bilik dia, tengok Kristal tengah sikat rambut. Hai.. dah beso Kakak Kristal. Padehal dulu dia kecik yang teramat. (imagine aje lahir cuma 970gm).

Kakak keluar bilik pastu tanya aku..

Kakak : mak, hensem tak kakak?

Aku : Kakak perempuan, kalau perempuan kene cakap cantik, bukan hensem. Hensem tu untuk lelaki

Kakak : Kakak kan lelaki, emak pun lelaki apa.

Kristal ni keliru gaknye.. berkali dah aku terangkan.

Masa ni aku tak perasan lagi. Selepas 10 minit baru aku perasan ada segumpal rambut bergantung kat hujung rambut. Aku tarik.. eiikk tanggal???

ASTAGFIRULLAH HALAZIMMMMMMMMM

“Kakak!.. Kakak gunting rambut ye??”..

Kristal diam saje.. abis dah bersalahkan mestilah dia senyap.. takutlah tuu..

Aku raba kepala dia, tarik2 rambut dia banyak yang luruh.. gondol kat dahi.. dah le dahi ko ni solah.. ko trim, lagi solah le… rambutnya di gunting memang betul2 belah depan, dah tu betul2 bawah, sampai kalau pegang tu kita rasa tajam.

Aku masuk bilik dia, mak aiiii memang rambut di sana sini.

Aduhhh kakak kenapalah kakak buat macam ni.. Kakak tak sayang rambut kakak ke? Kan cantik rambut kakak macam spring..

Korang tau dia jawab apa??

“KAKAK LELAKI, KAKAK NAK RAMBUT MACAM ABANG”


Adoooo urut dada ok aku dengo…

“Mana kakak dapat gunting ni? Lagi sekali kakak gunting rambut, mak gunting jari2 kakak ye.. biar kakak korek hidung pakai lutut.”

Aku pun wonder mana plak si kakak ni dapat gunting. Akhirnya ada insan yang mengaku.

“Alar.. sorry semalam Uda guna gunting tu, lupa nak simpan”.

Uda ni.. kang aku cukur rambut ko ngan kening2 skali nak tak?

Korang rasa perlu ke aku potong pendek rambut si Kristal tu cam rambut budak lelaki? Rambut dia pun bukannya panjang. Curly cam Maggie toing2. Kalau panjang skali pun memang tak mengganggu.

Danial balik dari surau asik gelakkan Kristal yang dah terlalu solah. Siap raba2 kepala Kristal. Minah tu apa lagi menjerit sesado... tak kose mak nak leraikan.. dah tu ko gatal merenyam gunting rambut apehal..

15 ulasan:

Ad berkata...

haiyyohh..ni dah kes konflik identiti..perlu dibetulkan fahaman jantina terlebih dahulu...kang..sampai bebila dia konpius..

untuk uda...PANGGG!! (tetiba)

ekekekkeke

LayarLara berkata...

Ad,
Kecelaruan gender ni, masalah besar.. masalah negara.

Tetiba kanda terlihat Uda berpusing.. macam gasing daaa...

Nah amik ko rasakan!.. Hahahahha

eya berkata...

la..bdk2 mmg cmtu,anak buah kite penah gak p gntg rambut dia. gunting yg depan lak tu,da cm upe ape da..mmg klako. tula,kite xleh nk cuai sgt letak mende2 tajam tu. seb la x kene mate ek..hati2 btl bdk2 skang.

mn gambo dia? nk le tgk..

Elyn berkata...

aiyokkk pahaman mane die dpt ni!!! akak kene bg die paham cepat2.... kang die igt cam uda plak camno tu!!!!

naturalspirit03 berkata...

ish..ish..ish..dak kristal nehh.. kan ker sayang rambut tu.... degil ehhhh.. rambut cantik.... hermm.. tunggu gak dis comin friday ko dtg umah ...nak gak tengok uper anok sedare ceq tu jadi ghuper aperrr... alahai abe rahman.. kak tie.... apo kono eh... anok daro ekau nehhh.....

LayarLara berkata...

eya,
heheheh nak tepek gambo kang buat eya tak lena tido malam saja.. hehehe..

LayarLara berkata...

Elyn,
ni hari2 kene tanya dia laki2 ke pompuan.. heheheh... selisih ok nak jadi cam uda.. haw..haw..haw..

wafiq, dont try this at home..

atty's berkata...

ooit..nmpknya kristal mengalami masalah kekeliruan identiti..

takpe amik masa utk terangkan kat dia..slow2..

LayarLara berkata...

naturalspirit,
rasa cam gunting pendek.. tapi kang cemana plak rupe dia..

weh nak berakak2 plak ngan aku kat sini yek.. pesal ko tak panggil cam kat rumah?.. dek.. adek.. dek.. heheheheh

cik_ienn berkata...

a'ah. macam hari2 kena bgtau dekat dia yg dua tu gegirl. bukan boboy.

selisih krisis identiti. :)

kHairie berkata...

akak bagi je die pakai skirt tiap2 hari, baru ke perempuan. kecik2 xpe, kalao akak pakai skirt, ehemm.. xpela, xpayah cakap..
.
p/s: sudah ada dong gambarnya, cumanya, belom complete.. sabar ya tante! :p

LayarLara berkata...

Attys
Kadang2 tu dia cakap dia pompuan.. kekadang dia rasa dia lelaki..

Tiap2 hari kene tanya dia lelaki ke pompuan... perlukah ditunjukkan bezanya??

LayarLara berkata...

Dearest Kerrie,
Uishh sekirt, gown banyak akak beli, tapi dia rela pakai spendar je kalau suruh pakai gown.

Wah dak kerrie ni, dia lom tengok akak pakai sikirt... kang ko toleh 24 kali kang.. kalah wanita yang cuba flirt ko tu..

Uihh tak sabo nak melihat gambo itu..

LayarLara berkata...

Cik Ein,
malam tadi pun dok tanya lagi dia gegirl ke boboy.. hik...hik.. tapi dia jawab dia INDIA..

sabo..sabo..

MamaSofif berkata...

semuanye..salah UDA..letak gunting bersepah..sayangnye rambut kristal...