09 Mei, 2009

Selamat Hari Ibu...

Di suatu petang... ketika aku sedang mengemas didapur tetiba aku dengo suara kecoh2 kat porch keta..

Ohh... dah sampai si Danial. W/pun AbangSayang bayo duit bas untuk pergi dan balik sekolah rendah, tapi tetiap petang mesti AbangSayang akan amek kalau berkesempatan laaa... Sebabnya kalau tunggu dia balik naik bas... usai solat magrib pun dia tak sampai lagi...

Tetiba dengo Danial jerit2 nyanyi lagu Hepi Besday To U... Hepi besday to u.... selang seli ngan suara kristal... Makin lama makin dekat.... sungguh2 menyanyi lagi hepi besday...

Aiiikk awat anak aku ni... ko tak tau ke besday mak ko ni bulan dua... pehal plak tetengah bulan 5 ni ko sakan2 dua beradik nyanyi lagu hepi besday...

Sampai je kat aku... Hepi mades day mak!!! Ini hadiah untuk mak.... Ohhh apakah related lagu hepi besday ngan Hepi mades day??? Aku gelak... ala2 syaitooon... tapi pasal tengok muka Danial n Kristal beriya2 punye sengih... aku pun bebuat suprise.... padehal aku dah agak dah mesti sesuatu akan berlaku hari ini bila danial beriya2 mintak rm5 malam tadi.

Okeh aku dapat sekuntum bunga, and coklat kita kat yang ada 4 bar tu. Cisss cikgu skolah ni tak peka betul ngan produk2 yang dah terang2 menyokong zionis. selain itu aku dapat gak 2 keping kad yang berbuatan tangan.

Setelah aku ucap tima kasih... peluk2 n cium dorang berdua... aku belek2 la kat yang dua keping tu. Tetiba aku tengok Danial amek coklat kitkat tu n buka pembalutnya... then koyakkan kertas timahnya.... aku dah nak tergelak lagi skali.. "Aikkkk Abang cakap hadiah ni untuk emak... tapi kenapa abang nak makan coklat mak?" "ehhh tak la.... abang sebenarnyaaa nak bukakan untuk mak... bukan abang nak makan"... Cessss anakku sudah mewarisi ayat2 kalis dari aku... "Takpelah... abang makan kongsi ngan kakak"...okeh... 3 bar untuk Danial dan 1 bar untuk kakak... Sungguh adil pembahagian AbangDanial.

Okeh... nak tau apa isi kad tu?? Okeh.. kad yang pertama bertulis KEPADA EMAK kat muka depan. Belah dalam kad tu ada gambo aku... yang dilukis tangan oleh Danial... yang memang langsung tak de iras aku. Isi dalamnya berbunyi begini... EMAK SELAMAT HARI IBU, ABANG AKAN BELAJAR PANDAI-PANDAI EMAK. Jangan ko nak mimpilah ada tulis ibu ko permata hati ke apa...

Okeh isi kad yang kedua ialah AYAH ABANG AKAN BELI RUMAH BANGGELO... Hahahahahahahaahahahah gelak guling2 aku kat dapo.... cesss dalam hari ibu tu leh terselit plak kad untuk bapak dia... hishhhhh apa ko tak tunggu hari bapa nak oii...

Sayanglaaaaa... aku dah snap satu satu perkara2 kat atas... tapi tiba masa aku nak masukkan dalam pc... hampeh bin haprak... Kalau tak korang pun leh tengok gambo aku versi imaginasi Danial..

Okeh... daripada Kristal aku dapat sekuntum bunga daripada sponge kuning... bolehlah.... berseri2 muka masing2 bila nak bagi aku hadiah..

OKEH LAST SEBELUM ENDING.... AKU NAK UCAPKAN SELAMAT HARI IBU KEPADA SEMUA IBU YANG BERADA DI DUNIA INI DENGAN UCAPAN... U R THE BEST MOTHER IN THE WORLD....

Pstttt.. aku ada belikan betaraguru hadiah.. nanti aku tepekkan gambo kat sini....

1 ulasan:

atty's berkata...

selamat hari ibu..