04 September, 2009

6 bulan..


Berdasarkan komen2 yang lepas... ramai plak yang tak tau aku bakal menjadi ibu untuk kesekian kalinya...


Aku tak cerita ke??? atau punnnnn... korang terlepas eh??


Aku tau.. korang mesti cakap... eh pompuan ni.. bukan ke Mei 2008 baru lepas beranak... cezar plak tu... tup tup tahun ni nak beranak lagik??


Hehehhehe... planning beb... planning....


Masa bersalin kristal aku kene PIH, so itu first time kene cezar. So masa bersalin Zara pada awalnya memang confirm aku akan bersalin normal. Tapi apakan daya aku merancang tapi perancangan Allah itu lebih baik dari perancangan aku... lepas 9 jam berhempas pulas menanggung sakit bukaan hanyalah 4cm. Zara plak time dah ter'ek'ek' dalam perut, So doctor pun decide untuk buat cezar.... Akak redha ajelah masa tu... Time tu akak cakap, ko nak buat apa doctor buatlah... kalau baby nak terkeluar skang ni pun.. akak dah tadak kederat nak push...


So, bila bersalin Zara, ini bermakna aku telah 2 kali cezar. So, untuk bersalin kesekian kalinya haruslah cezar gak. Tiada peluang untuk bersalin normal. Sebab kalau biar sakit bersalin normal parut cezar tu akan merekah 2 minit selepas kontraksi. So ko bayangkan... kalau aku sakit normal nak beranak, dalam tempoh 2 minit saja bekas jahitan akan pecah. Apakah korang pk 2 minit itu cukup untuk menolak aku ke OT? Nehi kabi nehi.. Nak teriak2 panggil nurse or doc aje dah 10 minit ok... jawabnyaaa patient mati atas katil hehheheheheh...


Mengikut ospital, kalau nak nak beranak lagi kene tunggu after 3 years.. Tapi aku telah cuba mendapatkan pendapat pakar di private. Mengikut doctor, operate sekarang tak sama ngan operate dulu. Operate skang ni, cara potong, cara cantum amat berbeza skali. Kalau dulu kala 5 bulan aje boleh pecah... tapi skang ni tidak lagi.


Jadiknyaaaaa aku dan AbangSayang sangat mempercayai dengan keaedah perubatan masa kini. Setelah kami memikir ditimbang dan diperhalusi... memandangkan kalau aku pregnant, ini merupakan last time... so aku bercadang tak nak tunggu 3 tahun lagi. Sebab 3 tahun lagi aku sudah 35 tahun. AbangSayang plak sudah jadi 43 tahun. Itu katalaaa kalau jadik... buatnya mencanai2 tapi tak jadi... tetiba selepas 7 tahun plak baru menjadik.... waaahhhh 7 tahun Aku sudah 39... AbangSayang 47.... kang orang tanya plak... "Cucu ke???"..sepatutnya AbangSayang sudah hampir waktu mempunyai menantu....hahahah... soo... maka.. tu pasallah skang ni aku membawa perut...


So, kalau ikut due adalah pada 30 Disember 2009. Tapi sebab aku cezar so, aku dijangka akan di cezar lebih cepat dua minggu dari tarikh tersebut... Time cuti skolah beb... ohhh sungguh huru hara rumah... Zara pun dah 1 tahun 7 bulan time tu... ok consider dah besarlah kan... w/pun rasa kesian ngan dia... tapi aku memang plan before 35 adalah masa untuk stop beranak. Dan planning aku lagik plakkkkk memang nak cahayamata 4 orang saja... Aku tak kesah jantinanya.. kalau boy lagi baguss sebab Danial ada kawan... kalau gigirl pun tak kesah.. aku dah prepare nama ... hehhehehehehheh


Okeh... jelas penerangan aku??? so... before ending the story mory of morning glory... nah sila tatap perut ku.. hahahhahahahah jangan haraplah nak tatap muka aku yang serembih...

6 month already... perut aku tinggi sket je dari perut AbangSayang... opssss!!! Ampun bang.. ampun..


5 ulasan:

aZr|n berkata...

salam.
mana ada entry gtau akak tengah preggie. previous entry baru tau lah. hehe.

pepun, selamat berposa...

LayarLara berkata...

Cik Einn,
Oh ye ke... sorrylah yek..

Slamat pose ye... jangan fonteng2 tauu!! Babap nanti...

zAnNa@mAMaBaTriCE berkata...

ceh.....diam2 berisi rupanyer..
yelah, mana ko ada buat entry ko tengah mengandung kak.......ko tutup blog pun baru jer 2 bulan kot......

btw...CONGRATE walaupun dah lewat....he he he he

lepas nie ko doakan turn aku plak erk kak......

adiwarnatasya berkata...

Kanda;
Owhhh dah besar perut kanda yerrr...Tak lama lagi Zara nak dapat Baby...yepiiiiiiiiiii:)

"Selamat Berbuka dan Berpuasa Kanda"

Elyn Sani berkata...

sah kak saya x pernah miss entry akak!!! owhhh ni mesti akak lupe nk habaq seluruh warga blog yg anda telah dibunting kan ekekek..... btw kak tahniah!!

saya tggu la wafiq 2 years. skang ni pun saya huru hara lom reti nk handle. lain la kak dh teror bab nk handle mendle ni hihihi