03 September, 2009

Beransur OK

Alhamdulillah berkat doa rakan2... Kristal beransur ok. Sian gak aku tengok dalam mulut dia... bila aku suruh dia nganga... haaa kat hujung lidah ada ulser... kat belah dalam tepi lidah pun ada ulser gak... kat bibir atas ada ulser...


Semalam aku masakkan bubur bekal kat rumah Kak Sal, dia makan sepinggan. Zara makan semangkuk.. Petang semalam singgah bazar aku belikan kuih faberet Kristal.. Kuih Lapis.. Alhamdulillah dia makan 2 ketul setengah... Pastu dia nak makan kopok plak... tengah2 makan... dia cakap ngan aku "Mak.. tak boleh nak makanlaa... Kakak nak makan tapi tak boleh...." heheheh memanglah kopok tu kan keras.. n tajam2... tu pasal le tak bleh makan... menyucuk2 kat lidah ko...

Doc ada bagi satu cecair... kalo tak silap namanya calamine... entah ye entah tidak ejaannya tu.. Kalau AbangSayang panggil Zara n Kristal nak sapu ubat... wahhh Zaralaaa dia orang pertama bukak baju n seluar... terus baring menyerah diri... Ubat tu sejuk n berangin... dia kemain seronok lagik... kemain displin...

Hari ini pepagi aku dah buatkan mee hun hailam. Harap2 banyaklah si papan lapis tu makan..


Haaaa doc pesan minum air suam banyak2...



Kalau saya cepat sihat... ayah saya janji nak belikan saya kasut raya... hehehheh




5 ulasan:

zAnNa@mAMaBaTriCE berkata...

ala sian
mmg kena bg dia minum air bebanyak kak

keh keh ekh
sesuka hati ko jer panggil anak papan lapis erkkk

tu bukan apa, dari kecik dia training nak slim melim ko....

LayarLara berkata...

Zana,
Aku pun pelik ko... sehari dia minum ribena adalah dalam 7 botol.. tapi bleh kene ulser gak..

Baguslah kalau dia selim... tak payah le dia tiru resam mak dia ni haa..

Adiwarnatasya berkata...

Kanda;
Alhamdulillah anak2 kanda beransur sihat.
Jaga mereka bebaik yer kanda:)

LayarLara berkata...

adiwarna,
Perintahmu akan kanda junjung di atas batu jemala kanda...

Er.. sapa tau baju jemala tu hapa?

Elyn berkata...

cute nyer muke si zara ni ha!!! meh courier ke KL kak si zara tu ha.... bg wafiq main ngan die ekekek