14 Disember, 2009

Men'gigih' di saat akhir

Terus cikgi BM bagi ekor togeh tengok tajuk entry aku ni...


Tinggal 10 hari saja lagi... Dan tinggal 3 hari bekerja saja lagi...


Aku akan start cuti pada 17hb ini... then... kendian kita akan bertemu lagi di tahun hadapan...


Tu pun kalau panjang umur aku dan yang penting kesempatan nak 'on air' dari rumah merasalah berjumpa awal yek... ceaaaa ngalahkan orang yang ada anak 10.


Skang ni aku tengah gigih siapkan baju sekolah agama si danial.

Alhamdulillah malam tadi dah siap sehelai baju... ada sehelai baju lagi n 2 helai seluar.


Ekcelli baju last year ada 2 helai... tapi memandangkan sehelai tu cam dah tak berapa sedap mata memandang.. so aku buatkan 2 helai lagi laaa...


Napa tak beli?? Entah aku rasa lagi selesa aku buat sendiri, w/pun dalam keadaan yang sarat barat ni...


Tapi korang pk je eh... sepasang baju melayu RM37, kalau kali dua dah RM74... tapi aku beli kain dalam 6 meter hanya bermodalkan RM30 dan sedikit susah payah... hehhehehehhe

Berbaloi2... bukanlah kata kedekut.. tapi aku rasa cam.. alar.. mende aku boleh buat kannnnn... lagi pun takkan aku nak biar je mesin kat rumah tu...

Proses menjahit tepi sedang dijalankan...

Material yang sudah siap dijahit tepi

Akhirnya selamat menjadi baju

Tinggal pasang butang n lencana saja..

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak upah wat cheongsam boleh??????????


noname

LiNda berkata...

Tahniah ! Tahniah !

salute kat ko arrr...

walaupun menggigil mesin jahit tuh, tapi ko gagahkan jugak siapkan..

Anak-anak ko msti bangga weeehhh !

LayarLara berkata...

TanpaNama,

Next year hek...

LayarLara berkata...

Linda,

Menjahit dengan Kristal sangat menduga wooo... Zara tak ngacau.. dia plak ngacau...

adiwarnatasya berkata...

Kanda,
Lelaki pakai Cheongsam ker???

*Confius nie*:)Hehehhhh

LayarLara berkata...

Adiwarna,

Psttt!! Yang bernama NONAME tu.. memang tahapahapantah...! Kanda ni saja je layankan... kang kecik hati plak...

Syyhhh!!! jangan kabo kat dia tau..!

Elyn berkata...

saya pun dulu lagi ske bj mak jahit. tapi sejak mak gantung mesin terpaksa la beli je bj bajan ekekekke

Tanpa Nama berkata...

cheongsam tu pasangan laaa adiwarnatasya


ish..panjang bebenor nak menaip nama tu//

leh tak tukar nama bella kee

adiwarnatasya berkata...

Tanpa Nama...
Mai Bella nak jawab nih:)

Ohh yer ker.
Baru tau:)...

LayarLara berkata...

NoName & Adiwarna,

Pap!..Pap!! Pap!!!

Ni nampak ni rotan mika berdua??