15 September, 2010

Kenali Betaraguru & Co.

Okeh.. dihari mulia bulan mulia ni... tetiba aku terpanggil untuk memperkenalkan pada korang sumer siapakah mereka2 ini yang begitu istimewa kat hatiku..



Inilah mak bapak aku.. yang biasa aku gelak Mr. Betaraguru & Madam Betaraguru. Bapak aku garang wooo..... mak pun bleh tahan gak.. Sekali pandang bapak aku ni ada iras2 aziz singah. Kat sini tak clear... tapi cuba ko bukak songkok dia tu... ko dok kan bapak aku ni sebelah aziz singah. Gerenti ko dah tak cam yang mana satu bapak aku.. hahahahhaha. Mak aku plak, adalah seorang suri rumah, merangkap guru mengaji, guru tarian. Haaa jangan ko ingat suri rumah tu kejenye dok rumah je... banyak tau profil mak aku ni..


Ini adalah kakak aku yang sulong yang aku selalu gelar BidasariAyu. Dia satu keluarga memang. Tetiap tahun mesti ada tema. Tak boleh tidak ko. Kakak aku ni berkebolehan untuk mengubat2 orang menggunakan air. Habislaaa lepasni rumah kakak aku mesti kena serbu.. Salahkan kuuuu jangan salahkan kuuu... Kakak aku juga merupakan duta produk melati. Tu pasal muka dia putih cam tepung gomak...


Okeh.. aku anak no. 2 dalam family. W/pun kembar tapi aku tetap dikira anak no.2 . Tak taulah sapa yang kuar dulu.. aku ke twin aku. Heheheeh. Yang baju merah tu chenta hati saya. Yang lelain tu adalah buah hati chenta saya.. Saya pakai baju kotak2. Kain baju itu saya beli dari BidasariAyu. Nak tolong adik beradiklah katakan. Bila dah pakai baju tu baru saya perasan baju saya macam kotak dam.


Okeh ini kembar saya. Dia ni laaa yang saya selalu gelar NaturalSpirit. Natural seorang ibu tunggal. Anakanda dia dua orang je. Haiqal n Iqah. Haiqal sebaya ngan Danial. Iqah tahun ni nak amek upsr. Good luck iqah!



Okeh, next adalah adik saya yang no. 4. Dia ni cikgi sekolah kat taman impian mas. Cikgu bahasa inggeris. Dia ni berkebolehan untuk makan apa saja tanpa memerlukan saiz ukuran pinggangnya. Kekadang aku tengok dia makan lagi banyak dari aku. Tapi apasal dia tak gemuk?? Sebab dia ni dulu2 kala adalah burung. Lepas makan aje dia berak...



Yang ini adalah adik saya yang no. 5, namanya Ain. Ye.. adik beradik saya ramai pompuan. Dia ni baru kawin. Dan bakal menimang cahaya mata pada tahun hadapan. Dia ni keje kat.. entah tak tau nama kampeni dia.. tak ingat.. merangkap cikgu tuisyen. Dia mengajar subjek Matematik.


Okeh... last sekali the only one lelaki selain mr. betaraguru dalam family. Badan dia sasa sebab dia jarang makan nasi. Dia selalu amek protein. Senang cita dia ni maging. Ada group band sendiri. Penah eksiden jatuh terkangkang kat tengah jalan. Insap? belum lagi....







1 ulasan:

mesayu kirana berkata...

ces..apara...gunalah produk melati...wajah anda akan kelihatan mulus dan berseri...