22 Oktober, 2010

last peksa..

Alhamdulillah hari ini last peksa skolah agama. Arini peksa ibadat. Kalau bab2 skolah agama ni memang part aku la yang mengajar. Bab2 sekolah kebangsaan AbangSayang plak. Kitab2 sekolah agama skang ni berbeza beno ngan kitab zaman aku sekolah dulu. Dah macam buku teks layaknya. Tapi bagus siap ada latihan dalam tu. Bila dia membaca kitab, haruslah duduk sebelah aku. Sebab, sambil baca sesi soal jawab pun akan berlaku. Danial ni kalau takde gangguan luaran, dia mudah dapat. Tapi yang aku takutnya dia mudah keliru. Masa peksa sirah bukan main dia ingatkan nama isteri2 dan anak2 nabi. Penyudahnya masa dinner dengan yakin dia jawab... soalan tadi kacang mak.. Dia tanya nama isteri nabi ngan anak dia, abang jawab nama isteri nabi Zainab dan nama anak nabi Aisyah. Terkedu aku ko... info ada tapi dia keliru nak menjawab. Hem.. sah2 dah salah jawab bang. Bila aku cakap dia salah jawab. Terus dia termenung... Dah tak payahlah ko nak kenang2. Kalau ko tak naik kelas, ko siap ko.. mak rembat kaki ko ngan getah paip.


Pecayalah mak.. abang akan dapatkan fullmark dalam sumer subject. Tapi mak janji eh mesti belikan PSP... Kalau abang dapat no. 1-3 mak belikan psp tau... bleh mak?? Boleh...boleh belah!! banyak ko punye PSP... kalau nak mintak hadiah pun agak2laaaa janganlah sampai mak ko pape kedana... stakat below Rm100 tu bolehlaaa... ni mintak banyak ratus... kenot..kenot...




Tiada ulasan: