21 Disember, 2010

PPD settle!

Memandangkan angka giliran aku untuk test mata Kristal yang kedua adalah 6619 dan nombor sekarang adalah 6511 maka aku ngan AbangSayang telah mengambil langkah bijak dengan melarikan diri sebentar ke Pejabat Pendidikan Daerah.

Alhamdulillah urusan disana sangatlah mudahnya.  Danial punye fail sumer sudah lengkap, tinggal nak dapatkan surat dari PPD je, Kristal plak kena isi borang daftar lewat.  Padehal aku dah daftar awal 2 tahun sudah, tapi sebabkan aku nak tukarkan dia sekolah, maka kena isi borang daftar lewat di PPD.  Alhamdulillah sekolah yang aku nak tu masih kosong lagi.  Senang hati aku.

Oh ye... nak bagi tau PPD yang aku pegi tu yang dekat area rumah MB Johor.  Aku tak ingatlah nama dia... Gertak Merah kot..   Sangat best woo berurusan disitu, sangat bersih.  Aku sanggup tahan shi-shi kat spital semata2 nak cari tandas yang bersih n selesa.  Suasana sangat bersih, staf yang mesra dan ramah.  Tandas pun bersih.. i loikke..

Settle semua dah dapat surat sokongan bla..bla..bla.  Terus aku menuju ke sekolah pulak.  Cadang nak beli buku sekolah terus, tapi apakan daya, kami sampai sekolah dari Spital je dah jam 4.00 petang.

Lama jugak aku dalam bilik Penolong Hal Ehwal Murid.  Aku rasa adalah satu jam.  Isi borang gedebuk gedebak... perghhh isi borang lagi.  Bayar membayar segala mende.  Nasib aku bawak duit... kalau tak melopong je masa tu.

Alhamdulillah settle sudah.  Disebabkan hari panas sangat masa tu, aku paksa AbangSayang bawak aku pegi makan ABC... hahahahhahahahahhaha ABC yang sedap itulah...  ini pestime anak2 aku makan ABC.  So dorang cam agak2 pelik laa...

Selesai tu, aku terus plak pegi beli kasut sekolah.  Ekceli aku dah belanja barang2 sekolah sumer.  Tapi aku rasa nak tambah lagi sepasang kasut setiap sorang.  Manalah tau hari hujan ke...  Untung korang ye anak2... dulu mak ko sekolah dapat kasut satu pair je tau... korang dapat 3 pair...

  Memula isi borangnya dulu..... 

 Pastu pegi ke kaunter pertukaran.  Tu yang baju putih tu En. AbangSayang.  Ehhhh bukan yang rambut panjang tu... yang belakang tu...   Depan si baju putih tu ada  Si Danial baju merah, yang memang kat mana2 dia akan over.  Eh.. cam berjanji plak dorang ni eh... baju merah dan putih...

 Haaa ni lah aktiviti dorang masa kepala mak bapak tengah serabut..

 Hahahah gila keji... dalam pejabat pun aku nak amek gambo... over... over... over..

Once again... 2 dari empat je yang aku larat nak heret.  Kalau bawak lagi dua orang... bersepai aku jawapnya.. 


Tiada ulasan: