21 Januari, 2011

Cuti Thaipusam


Cuti Thaipusam korang pegi mana?  Aku non ada kemana2 pun.... abisss sleeping partner aku tu, dari jam 12 t.hari dia membuta sampailaaa jejak kul 5 petang.  Itulah aktiviti dia kalau hari cuti.  Pelik sungguh aku... anak2 bising main bola, dia marah.  Anak2 main kejar2 bising dia marah.  Anak2 main PS pun dia bising.  Dah cam apa dah anak2 rasanya.  Anak2 bergaduh lagilaaa dia marah.  Mengganggu konsentrasi dia nak tido lah tu.  Sambil tu aku dengar dia cakap ngan dia... "Ayah letih tauuu"... entah letih apa pun aku tak tau.  Nak kata berkebun, takde, nak kata buat kerja berat pun.. takde... seingat aku dari pagi tadi laki aku cuma, sidai baju, ngan dok depan rumah perati bebudak main je.  Haiiishhhh...

Aku yang tengah rajin kat dapur membuat apam nasik pun naik rimas.  Sampai aku bersuara.. "Abisss nak suruh dorang buat apa bang?? Nak suruh dorang tido aje cam abang gak ke?"  Ni aku sound dari dapur... entah dia dengar entahkan tidak.

Petangnya lepas bagi bebudak minum petang, aku suruh mandi... sesiap.  Aku sound laki aku tu, "Ati nak pegi skudai ni, nak ikut ke tidak? Ati nak hantar hantar kat rumah Sam ngan rumah mak" hahahahaha... terus segar bijik mata laki aku.... ehhhhhhhh boleh plak bangun... skali pandang baring tido macam orang dah koma.


Bila part malam plak, hehehheheheheh hati kecik aku pun berkata.. hem... ohhhh abang dah tido pepuas siang tadi kan... sampai 5 jam... haaa malam ni jaga ibtisam ye... saya nak masuk tido dulu. 






1 ulasan:

Elyn Sani berkata...

ngeh ngeh lelaki mmg pesen ni la kot kak kalau cuti. tido berejam2 pehtu ngadu penat!!