02 Januari, 2011

Gersang kah??

Kejadian ini berlaku tak berapa minggu lepas.. Lokasi kejadian bukan kat rumah aku... tapi rumah orang yang ada kene mengene ngan aku.  Nama2 watak terpaksa aku rahsiakan atas sebab unsur2 keselamatan.

Satu hari tetiba si T begitu rajin mengemas rumah.  Sedang asyik mengemas rumah, beliau dapati satu chairbed telah hilang.  Maka si T pun begitu gigih membongkok2 mencari kemanakah  hilangnya chairbed itu?

Lain yang dicari, lain pulak si T jumpa.  Apakah yang si T jumpa?? Beliau sangat terkejut lalu mengambil barang yang di jumpa dan bergegas jumpa si A.  A ialah isteri kepada si T.  Dengan termengah2 sebab berlari, si T pun memanggil isterinya.

"A..A, abang jumpa sesuatu".. dengan nada sexited....

"Apa yang abang jumpa?" pelik gak si A ngan laki dia ni..

"Nihaaa.. .suar dalam sexy ngan timun.  Timun ni elokkk je duduk atas suar dalam ni tau"

Si A melopong melihat barang yang dijumpai oleh si T itu.

"Tapikan.. apakah kaitan timun n suar dalam ni eh?" si T bertanya lagi pada si A

"Laaa manalah saya tau... Ini suar bukan saya punye" jawab si A.

Maka sesi soal siasat pun bermula di dalam rumah.  Semua orang berbaris... kekecohan berlaku.

"Weiiii itu aku punyelaaaaa... tercicir dari bakul baju aku semalam" si N memberi pengakuan.

"Lantas ini apa???" Tanya si A.

"KORANG NI DAH KENAPA, ITU TIMUN BAPAK KO BAWAK BALIK, KAWAN DIA BAGI, TU KAN TIMUN JEPUN SEBAB TU RUPE TIMUN TU CENGGINI. BAPAK KO BAWAK BALIK DUA BIJI, SATU LAGI TERCICIR KAT DEPAN" jawab si Z memecahkan segala kekusutan yang berlaku..

Perhimpunan pun bersurai...


Tiada ulasan: