21 Februari, 2011

Menjadik!

Pertamanya tepukan beralun untuk diriku sendiri ~~~~~tepuk~~~~~~~~~ tepuk...

Okeh.. nak maklumkan... aku berjaya membuat kuih pau yang sangat gebussss...

Pau kacang merah, pau kelapa n pau kaya.

Tapi entah mana encik kabel aku dah termissplace.. so takdelah gambonya...

Yang penting pau itu menjadi rebutan... aku buat 9 pau kacang, 9 pau kelapa n 6 pau kaya... dalam tempoh 5 jam telah kehabisan stok.

Aku makan sendiri??? takdelah... aku kalau nak masak2 gini punye banyak.. mestilah pegi rumah betaraguru.  Kalau buat kat rumah aku.. jawapnya pau itu akan masuk peti ais.. besok kuarkan... nanti malam masuk lagi peti es.. rasa dah macam batu, humban saja dalam tong sampah.. not goood... not gooood.

Mr. Betaraguru telah request untuk pau kari kentang.  So weekend ini tugas aku untuk membuat pau itu.  Weekend nanti aku bercadang nak buat pau kentang n pau kacang saja.  Memandangkan anak2 sangat suka pau kacang. Tapi aku suka pau kelapa gak.  Takpe, pau kelapa buat sket je.... Errr pernah tak orang buat pau guna tepung hi-fibre??? aku rasa aku nak cuba lah untuk aku punye je... Eh.. lupa plak... weekend ni jugak aku ada tempahan untuk membuat apam nasik sebanyak 50 ketul....

Rasa tak best plak entry takde gambo ye... nantilah kalau dah jumpa aku hupdated eh...


5 ulasan:

:: noremy bte rahmat :: berkata...

wah beshnyer..pandai wat kuih...

p/s:letak la pic..nak tgk gambar pau gebu tu..(^_^)

atty's berkata...

moning..nasib takde gambar..kalo tak kempuan

JunAina berkata...

buat pau kalau tak kena gaya bantat...tak naik pas tu nak makan pun dah malas...

wifenavy berkata...

yeay.. give u applause.. chop2x mana gambar?.. camana nak bagi markah ni.. ngeeee..

wifenavy berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.