01 Jun, 2011

Mee rebut urat Vs Bee Hun Urat


Beberapa hari yang lepas aku ada hal kat Pejabat Tanah, Larkin.  Pasal nak tukar nama rumah.

Di samping tu aku amek peluang settle kan cukai tanah.  Disebabkan sebelah paginya ada hal, maka aku pegi petang... aku sampai jam 3.15 petang, pot pet pot pet kat bahagian pindah milik, settle terus aku pegi kaunter nak bayar cukai... amek nombor segala... sekali nombor aku 5135, no sekarang adalah 5030...perghhh jam menunjukkan 3.35 petang.  Nak tunggu ke nak balik.... nak tunggu ke nak balik.. nak tunggu ke nak balik.  Dahlah jejauh sampai... aaahhhhh aku amek keputusan... alang2 dah sampai... so aku tunggu.  No aku dipanggil pada jam 4.30 petang.  Er... korang dah bayar cukai ke lom??? Ingat sebelum 31 Mei...

Adehhhh settle je.. perut aku menyanyikan lagu keroncong untuk Ana.. Aku berdua ngan Natural Spirit yang benonya... dia pun bagi idea yang cukup bernas... jom makan kat ZZ.  Jangan ko tanya ngan aku ZZ tu kat mana.  Entah aku pun tak tau kat mana.  Tapi kat area...er.. entah... kat Bandar Johor laaa.. hahhahahahahah   Aku kan bertahun2 duduk kat Africa... so adalah sangat tak patut bila tanya jalan kat Johor ni pada aku.  Yang aku tau aku drive balik dari ZZ aku jumpa hospital..... jumpa jalan nong chik... hahahah tak tau!!!!

Takpe.. korang layan je gambo kat bawah ni eh...

Ni antara tempat2 yang korang pilih nak dok bersila atas lanta ke... nak dok gantung kaki kat kerusi ke... nak dok kat bawah atap rembia ke... ikut suka korang.. 

Haaa aku pilih dok kat kerusi batu tuu... 

Sirap limau pilihan Natural... Air suam pilihan aku.... aku kan diet... so kene berhemahlah kannnnn...Lagipun aku kan menyahut seruan kerajaan... kurangkan manis dalam minuman.. lebihkan manis dalam senyuman... gituuuuuu 

Behun Urat.  Ada orang tak suka makan sup berempah melambak cenggini... ohhh aku sangat suka... dedulu aku makan pening.. skang ni idak lagi... aku sangat feveretoooo sup2 .... Tapi.. minyaknya harus dicedok keluar dulu... Regenya.. RM7

Ini Mee Rebus Urat pilihan Natural Spirit.  Regenya RM8.50   Kuahnya pekat melekat... tapi kedekut.. letaklah banyak sket kan... bleh lah si NS tu hirup2... 

Teringin??? Hahahahaha... 14hb ni aku cuti lagi.. ada urusan kat Pejabat Tanah lagi... nanti aku singgah lagi tempat ni... dan aku amek bebetul alamat dia ye....

Tiada ulasan: